Het KLM Open is hét golftoernooi van Nederland en dit jaar tevens de start van de samenwerking tussen Triple Double en KLM. Triple Double gaat de luchtvaartmaatschappij ondersteunen op sportmarketinggebied.
Met de winactie ‘Sla je Wereldbal en win een Werelddeal’ was het eerste resultaat te zien op het KLM Open, dat van donderdag 13 september tot zondag 16 september werd gehouden op golfbaan The Dutch in Spijk. Bezoekers van het toernooi werden uitgedaagd om hun eigen ‘Wereldbal’ te slaan. Zij konden op een speciaal ontworpen green, in de vorm van een wereldkaart, vanaf twintig meter een poging doen om een hole-in-one te slaan. Lukt dat: dan liggen er twee KLM-vliegtickets klaar naar Curaçao, Kuala Lumpur, Los Angeles, Mauritius of Valencia.
KLM is al sinds 2004 titelsponsor van het KLM Open. Enkele maanden geleden vroeg zij Triple Double een parapluconcept te bedenken waarmee KLM het titel sponsorship en andere sponsorships de komende jaren kan activeren.
“KLM heeft in de eerste gesprekken een duidelijke opdracht bij ons neergelegd: zij willen zoveel mogelijk impact genereren op een manier die past bij golf en uiteraard bij de strategie van het merk. Door een optimale beleving aan te bieden en de activatie open te stellen voor iedereen, van jong tot oud, hopen we dat te bewerkstelligen”, zegt Gershom Mulder, sportmarketeer Triple Double.
De activatie op het KLM Open is opgebouwd in vijf weken. Het was een bijzondere onderneming, niet in de laatste plaats omdat de green – de wereldkaart – in een waterbak van 120.000 liter ligt. De gigantische setting van 750 vierkante meter en de hoogwaardige hospitality maken de activatie tot een unieke beleving.
Maureen Dasselaar, manager events Triple Double: “Samen met KLM zijn we verantwoordelijk voor de volledige implementatie, organisatie en uitvoering van de activatie. Het was een uitdaging om het idee daadwerkelijk tot uitvoering te brengen, maar we zijn trots dat het gelukt is en we kijken er ook naar uit om alle bezoekers van het KLM Open een geweldige ervaring te bezorgen.”
Ook KLM is te spreken over de actie Sla je Wereldbal. ‘Deze activatie is de perfecte link tussen KLM en de golfsport: het laat zien dat je zowel met KLM als golf de wereld kunt ontdekken’, zegt Anouk Hofstad-Rust, Marketing Communications Manager bij KLM NL.
De eerste reacties die Hofstad-Rust tijdens het KLM-Open kreeg waren naar eigen zeggen dan ook vol lof. ‘Iedereen is super enthousiast. Een bezoeker vroeg aan mij waarom we deze activatie nu pas hebben. Dat is eigenlijk het grootste compliment dat je kunt krijgen."