Nieuwe bloggers: PauwRPlay Online Sportmarketing
Heeft Heineken de sponsoring van de Champions League al geactiveerd door middel van internetmarketing? Zijn de allernieuwste voetbalschoenen van Nike direct vindbaar op Voetbalshop.nl? En zijn de campagnes van de grote sportbonden wel crossmediaal genoeg? PauwRPlay zal vanaf heden gaan bloggen op Sport28.nl over deze en vele andere onderwerpen op het raakvlak van internetmarketing en sport. Graag stellen we ons even aan u voor.
PauwRPlay Online Sportmarketing is het sportmarketing merk van PauwR Internetmarketing, een gerenommeerd internetmarketing bureau uit Tilburg met 12 medewerkers, waarvan negen internetmarketeers. PauwRPlay bedient o.a. sportbonden, sportretailers en sportsponsors op het gebied van strategie en uitvoering van online sportmarketing, zoals zoekmachinemarketing, SEO, analytics en Social Media campagnes. De online sportmarketeers hebben allen een sportgerelateerde marketingopleiding gevolgd en zijn onder meer gecertificeerd als
'Google AdWords Certified Partner'.
Onderzoek
In mei 2010 heeft PauwRPlay in samenwerking met de Fontys Economische Hogeschool Tilburg het onderzoek
‘Sportmarketing vs. Internet’ uitgevoerd onder ruim 80 sportmarketeers in Nederland. BVO’s, sportbonden, sportsponsors, sportretailers, sportmarketingbureaus en sportproducenten hebben hieraan deelgenomen. Uit dit onderzoek blijkt dat de sportbranche in Nederland nog niet scoort op het internet. Meer dan de helft van de organisaties die werkzaam zijn in de sport laten internet momenteel links liggen en nemen dit niet op in hun marketingmix. Onder de sportorganisaties die wel gebruik maken van internetmarketing blijkt zoekmachinemarketing het populairst. Social Media Marketing daarentegen wordt nog maar door 10% van de sportorganisaties ingezet. Opvallend is dat 80% van de sportorganisaties aangeeft dat internet het belangrijkste medium is om hun sportmarketing in de toekomst te activeren.
Bekijk de resultaten van het onderzoek
‘Sportmarketing vs. Internet’.
Om sportorganisaties zo goed mogelijk te bedienen op het gebied van online sportmarketing is het noodzakelijk om zoveel mogelijk informatie te vergaren over hun klanten. PauwRPlay is daarom een nieuw onderzoek gestart.
Het internetgedrag van de Nederlandse sportliefhebber zal hierbij onder de loep genomen worden. Diverse onderwerpen zullen aan bod komen, waaronder: actieve/passieve deelname aan sport, websitegebruik en Social Media. (Deelnemen aan het onderzoek kan
hier).
Onze nieuwe website wordt binnenkort gelanceerd. Volg PauwRPlay Online Sportmarketing o.a. op
Twitter en
Facebook. Heeft u zelf onderwerpen waarvan u graag zou zien dat de online sportmarketeers van PauwRPlay hier op deze plek aandacht aan besteden, laat het ons dan weten!