Twitter Bowl 2010

Internetmarketingbureau Outspoken Media heeft een onderzoek gedaan naar het Twitter gebuik van clubs uit de NFL league. In dit onderzoek is er gekeken hoe de clubs gebruik maken van Twitter en het doel was om te kijken welke club Twitter het beste inzet. Dit onderzoek hebben ze vorm gegeven in drie rondes waarbij teams steeds punten konden halen voor verschillende onderdelen.

In ronde 1 is gekeken naar opzet van het twitteraccount, omschrijving in de bio, aantal volgers en of er gebruik werd gemaakt van autotweets. In ronde 2 is er gekeken naar Twitter gebruik. Reply's op tweets gebruik van #hastags gebruik van twitterlists en het verwijzen naar de Twitter op de officiële clubwebsite. In de laatste ronde is er gekeken of er tijdens de wedstrijd updates over het wedstrijdverloop werden geplaatst. Of er retweet buttons te vinden waren op de officiële club blog en naar de groei van het aantal followers. Voor alle genoemde punten kon een club punten verdienen en hier hebben ze een top 10 mee samengesteld. De winnaar van de Twitter bowl 2010 zijn de New York Jets. Onder andere door het hoge aantal reacties op vragen van followers (56%). De resultaten van het onderzoek hebben ze vorm gegeven in een infographic:

 

image