NBA komt met multiplatform locatie service

De NBA is een van de eerste sportorganisaties die social media omarmde en loopt voorop in het gebruik ervan. Als sportorganisatie hebben ze de meeste volgers op Facebook (5,6 miljoen) en op Twitter (2,1 miljoen) en als je daarbij alle accounts van de spelers zou optellen heeft de NBA in totaal meer dan 200 miljoen volgers (40% van alle NBA spelers heeft een Twitter account)! Ook op YouTube doen ze het goed met 438 miljoen views. NBA heeft ook een eigen app genaamd NBA Game Time. Voor deze app hebben ze voor het nieuwe seizoen een nieuwe functie toegevoegd die multiplatform check-ins mogelijk maakt en beloningen voor bezoekers en kijkers toevoegt.

Game Time is de app die NBA vorig seizoen invoerde, deze app voor Android en iPhone geeft realtime informatie en highlights over de wedstrijd. Met de toevoeging van Turnstile kunnen zowel bezoekers die fysiek een stadion bezoeken als mensen die de wedstrijd thuis vanaf de bank bekijken inchecken. Fans die inchecken delen hun status en locatie met met Facebook, Twitter, Foursquare, Gowalla en Fanvibe.
image

Naast het inchecken zijn er ook andere features bijgekomen. Zo kunnen fans die inloggen met Facebook of Twitter in de zogenaamde Shoutout communiceren met andere fans. En is er een Badge systeem ingevoerd. Zo kunnen fans die fysiek bij een wedstrijd zijn badges krijgen o.a door met fans van het andere team wedstrijdjes te doen. Clubs hebben bovendien de mogelijkheid zelf acties te organiseren met badges. Ook voor het kijken van tv uitzendingen kan een fan badges krijgen. Met deze badges kunnen ze kortingen winnen of maken ze kans op merchandise. Kortom een erg compleet platform dat slim gebruik maakt van social media en locatiediensten.