ASICS komt met wereldwijde merkcampagne: more than just sweat

Hardlopen is binnen de sportwereld een van de grootste markten en er wordt knalhard gestreden om de gunst van de consument. Traditioneel waren ASICS en Adidas de grote namen, tot Nike kwam in de jaren zestig. Inmiddels zie je dat de marketing van de hardloopschoenen steeds meer naar internet en mobiel verschuift. Denk aan de hardloop apps van Nike en Adidas en de activaties van Nike op Facebook. Asics was daarmee zelf overigens een van de eerste wereldwijd met MyASICS. Er was een tijdje sprake van dat ASICS zich meer mondiaal zou gaan presenteren en dat is dan nu een feit, niet met een community of een app, maar "gewoon" met een merkfilm, een televisiecommercial zo u wilt, gemaakt door Vitro uit San Diego. Ik ben erg benieuwd naar de doorvertaling online, ik reken erop dat er meer komt dan alleen een YouTube video.

De insight is wel schitterend, met lopen verlies je niet alleen zweet, maar ook al je zorgen. Er is ook een making of video voor de echte geïnteresseerden.

 

Via Marketingfacts