Aan de vooravond van de eerste ontmoeting tussen Real Madrid en Barcelona lanceerde Heineken Star Player. Een interactieve game die de manier waarop we voetbal kijken voor altijd zal veranderen. Star Player stelt de voetballiefhebber in staat om (echt) real-time in te zetten en te anticiperen op het (mogelijke) verloop van de wedstrijd. Corner, doelpunt? Penalty, rechtsboven? Iedere juiste keuze is punten waard. Compleet met interactieve competities, badges en klassementen zal Heineken Star Player de eerste Facebook en Iphone App zijn die de passieve sportbeleving echt zal versterken. Vanavond de return in de halve finales, wie durft?
Revolutionair voor de passieve sportbeleving
Het real-time element uit Heineken Star Player is cruciaal voor het succes. Fluit de scheidsrechter voor een vrije trap (corner of strafschop) dan is er direct de mogelijkheid om aan te geven of deze er wel of niet in gaat. Als toeschouwer zit je echt in de wedstrijd; elke actie, elke beslissing niets ontgaat je meer. Het fluitje van de scheidsrechter legt het spel op de televisie stil, maar opent het spel vanuit de huiskamerstoel op Star Player. De passieve sportbeleving wordt daarmee enorm versterkt. De toegankelijke insteek zorgt ervoor dat het real-time element toegevoegde waarde voor de kijker biedt.
Sportsbetting
Het real-time en keuze- of gokelement zorgt ervoor dat het concept interessant is voor sportsbetting. Nu verdienen de deelnemers punten en badges, als de deelnemer €0,50 per keuze kan inzetten met de mogelijkheid om deze te verdubbelen ligt de weg naar sportsbetting open. Een insteek die niet interessant is voor Heineken, maar wel voor bijvoorbeeld Unibet.
Social gaming
Star Player is toegankelijk voor twee platformen, Facebook en iPhone/ iPad. Hiermee pakt Heineken direct een grote groep voetballiefhebbers. Met interactieve competities en de mogelijkheid om badges te winnen is Star Player een mijlpaal voor social gaming binnen de sport. De laagdrempelige insteek biedt de mogelijkheid voor iedere voetballiefhebber om bovenaan de ranglijst in de competitie met jouw vrienden te staan. Nadeel is het feit dat de Champions League van het seizoen 2010 - 2011 ten einde loopt. Hierdoor kunnen competities nu nog niet echt van de grond komen. Dit seizoen is door Heineken gebruikt als test en zal volgend seizoen ongetwijfeld terugkeren.
Join the Sport28 League
Sport28 wil jou betrekken door middel van een interactieve competitie. Door binnen de Heineken Star Player App of op Facebook te zoeken naar de Sport28 League kan je deelnemen aan onze open competitie. Graag zien we jou vanavond bij de return van Barcelona – Real Madrid op Heineken Star Player! Neem vriend en vijand mee.
Competitiecode: 8blx9p8o1e