De FA Cup in jouw handen met de AR app van Manchester City

Altijd al de FA Cup in de lucht willen houden? Dat kan nu met de Augmented Reality App van Manchester City. Het concept is simpel: Film jezelf met een webcam en plaatst in de video een marker, op deze marker wordt vervolgens de beker geplaatst, zo lijkt het net alsof je de beker echt beet houdt. Met het initiatief laat Manchester City wederom zien dat ze zich in de frontlinie van digitale innovatie bevinden. Volgens Ian Cafferky – Chief Brand and Commercial Officer – is dit slechts het begin van wat ons volgend seizoen te wachten staat..

Ongelofelijk is het feit dat de App binnen een week is gerealiseerd. Om het lot niet te tarten heeft de organisatie voorafgaand aan de FA Cup finale niets ondernomen. Het laat zien wat voor een enorme slagkracht Manchester City heeft als het gaat om betrokkenheid creëren bij fans met digitale initiatieven.

“We wanted to give Manchester City fans the opportunity to lift the FA Cup. Our Augmented Reality app gives fans an extra outlet to celebrate the win and continue the banter. "

Volgens Ian Cafferky is dit slechts een glimp van wat de fans volgend seizoen te wachten staat. Ze nemen hierbij een logisch uitgangspunt namelijk: “Supporting City should be fun, that’s why we have enabled our fans to share their pictures on Facebook with other Blues from around the world.” Helaas wil de Brand and Commercial daar nog niets over loslaten. To be continued..

“This kind of digital technology is only the beginning of what we have in store for fans next season."