In een nog uit te komen rapport over het mediaconsumptie gedrag van sportfans blijkt dat Internet sterk groeit als een plek waar sportfans sport consumeren. Het onderzoek dat is uitgevoerd in acht landen; Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Amerika, Brazilië en China, is gekeken hoe fans omgaan met sportcontent op verschillende media platformen.
TV blijkt nog steeds het meest populaire medium te zijn maar er is een snelle groei van mensen die sport online volgen. Ongeveer 390 miljoen mensen consumeren hun sportmedia nu online in de onderzochte markten waarvan 50% daar in de afgelopen 2 jaar mee begonnen is. Sportfans uit Brazilië en China lopen voorop in online mediaconsumptie met 50% in Brazilië en maarliefst 67% in China tegen over 25% in Europa en Amerika. Uit het rapport blijkt ook het belang van internet in vergelijking met print media. Internet en print zijn na televisie de meest populaire manier om sport te volgen maar fans spenderen gemiddeld 30% meer tijd online. Voor de komende twee jaar denken de sport fans dat IPTV en 3DTV de grootste impact zullen hebben op de manier van sportconsumptie.