De nominaties zijn binnen, het is tijd om te gaan stemmen voor de Sportmarketeer van het Jaar! Het is de meest fel begeerde prijs voor professionals uit de sportwereld en het stemmen verloopt dit jaar op Sport28 via de sociale media Twitter, Facebook en LinkedIn. Op Sport28.nl/Sportmarketeer kan er de hele maand augustus gestemd worden, het aantal stemmen wordt bijgehouden via een zichtbare teller. Deze stemmen zijn medebepalend voor de uitslag ga dus snel naar Sport28.nl/Sportmarketeer en stem op jouw Sportmarketeer van het Jaar!
Zoals gezegd zal het stemmen via sociale media medebepalend zijn voor de uiteindelijke uitslag. Naast de sociale media zal een deskundige Jury met Gerard Dielessen (algemeen directeur NOC*NSF), Peter Kentie (manager Marketing & Media bij PSV), onder voorbehoud Clemence Ross (Directeur-Bestuurder van NISB) en Ben van der Burg (Commercieel Directeur Triple-IT) de genomineerden onder de loep nemen. Gijsbregt Brouwer en Frans Oosterwijk zullen deelnemen als adviseurs. Uiteindelijk wordt in september, tijdens een feestelijke bijeenkomst, de winnaar bekend gemaakt.
De juryleden zullen de genomineerden aan de hand van de volgende criteria beoordelen.
• Klantwaarde die gerealiseerd is
• De gekozen sportmarketing- en of sportmarketingcommunicatieaanpak
• De Effectiviteit van de marketing- en of marketingcommunicatieaanpak
• De uitstraling en voorbeeldwerking van de sportmarketeer (c.q. de sportmarketingorganisatie)
• De mate van orginaliteit van een sportmarketing- of sportmarketingcommunicatieaanpak
• De mate van innovatie • De bijdrage aan de maatschappelijke ontwikkeling van het sportmarketing- of sportmarketincommunicatieproject
De verkiezing Sportmarketeer van het Jaar 2010 wordt georganiseerd door Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS) en het vakblad Sport & Strategie (een publicatie van Arko Sports Media).