Over een kleine maand is ’t zover, dan gaat de NFL weer van start! Over de Lockout is genoeg gezegd en gesproken, dat laten we achter ons, het is weer tijd om ons bezig te gaan houden met de dagelijkse gang van zaken. Zo is de transfermarkt door een ‘free agency period’ weer opengegaan en zagen we binnen een week drie opmerkelijke transfers. De nummer één op Facebook onder de NFL spelers speelt voortaan bij New England Patriots. Met social media hoeven we ook in Nederland niets te missen. Waar en hoe we de NFL via social media het beste kunnen volgen lees je hier.
Twitter
Dat Twitter zich uitstekend leent om real-time op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen weten we. De competitie is vertegenwoordigd op Twitter, net als een groot deel van de spelers. Niet echt interessant om als eerste op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes, maar geeft de fans wel een leuke inkijk in het leven achter de sporter. Voor de laatste nieuwtjes gebruiker reporters Twitter regelmatig. ‘Must follows’ zijn Chris Mortnensen en Adam Schefter, zij verspreidden via Twitter het nieuws dat Randy Moss stopte.
Facebook
De NFL heeft een sterke Facebook die de drie pijlers (lay-out, inhoud en framework) goed heeft ingevuld. De Facebook page bevat veel lopende acties, prijsvragen en content in de vorm van foto’s en video’s. Ook een groot aantal spelers hebben Facebook zoals de recent getransfereerde Chad Ochocinco (ruim 1,8 miljoen likes) en Troy Polamalu (ruim 1,7 miljoen likes). De Facebook page van de laatst genoemde is een schoolvoorbeeld van een sterke page. Mooie lay-out, koppeling naar andere social media, een store, aandacht voor zijn eigen foundation, foto’s, video’s en dit alles aangevuld met dagelijkse updates. Ook wordt er door ESPN op Facebook afgeteld naar de start van het seizoen met veel discussies, polls en nieuwtjes.
Blogs
Tot slot de blogs. Websites die zorgen voor meer diepte informatie wanneer de tweet van 140 characters niet voldoet. Tijdens de lockout was Bleacherreport een vaste stek voor vele NFL liefhebbers. Interessante en creatieve artikelen wisselen elkaar af. Als voorbeeld de Offseason Report Cards of All 32 NFL Teams. Ook ESPN pakt via een blog uit met creatieve artikelen die qua inhoud afwijken van de ESPN homepage, zeker het lezen waard.
Kortom, via social media kunnen we ook in Nederland up-to-date blijven van alle ontwikkelingen bij de NFL.