De meeste golforganisaties zetten Facebook in als online communicatie instrument. Welke kansen zijn er voor golforganisaties op Facebook? Welke golfpartijen hebben de meeste fans? En welke conclusies en aanbevelingen zijn er voor de top 5 golforganisaties?
Hieronder is de top 5 samengesteld m.b.t. Facebook fans van Nederlandse golforganisaties:
1. Burggolf: 322 Fans
2. Pinhigh Golftravel: 238 Fans
3. NGF : 102 Fans
4. TIG Sports : 46 Fans
5. Jumbo Golfwereld : 44 Fans
Conclusies top 5
Op dit moment is Burggolf de grootste golfpartij op Facebook met 322 Fans. Deze pagina wordt ook redelijk actief onderhouden. Jammer is wel dat de Twitter berichten gekoppeld zijn aan deze fanpagina. Ik zou Twitter - en Facebook berichten loskoppelen of een apart tabblad voor de Twitter berichten inrichten. Jumbo golfwereld heeft dit al een stuk beter ingericht met een apart tabblad voor Twitter berichten en YouTube video's. Jammer is hierbij wel dat er nog geen video's worden vertoond op hun pagina.
Kansen Facebook voor golforganisaties
Aanwezig zijn op Facebook is één, een proactieve aanpak is de volgende stap. Je ziet dat commerciële partijen zoals Pinhigh Golftravel en Burggolf al verder daarinzijn dan de NGF. Toch zou de NGF ook meer interactie kunnen krijgen met haar fans. Bijvoorbeeld: Organiseer een wedstrijd op Facebook, waarbij 2 gratis kaarten voor het Dutch Open (8 t/m 11 september) gewonnen kunnen worden.
1. Meer golfers zullen zich aanmelden als fan
2. De interactiviteit op de pagina zal toenemen
Daarnaast kunnen golforganisaties meer over zichzelf publiceren. Wie zijn eigenlijk de mensen achter de schermen bij Burggolf en de TIG Sports? Daardoor creëer je mogelijkheden om een relatie op te bouwen met je fans!