Voor atleten van minder populaire sporten zoals biatlon is het lastig om financiële bijdrages te krijgen. Herbert Cool wil de eerste Nederlandse biatleet zijn die naar de Olympische Spelen van 2014 in Sochi gaat. Omdat de Nederlandse Ski Federatie en NOC*NSF hem geen financiële steun konden geven starten hij zijn eigen commerciële team: Team Cool. Welke succesfactoren moeten Herbert Cool naar de Olympische Spelen van 2014 in Sochi helpen?
Olympische Droom
De noodzaak voor het commercieel team: Team Cool was er, omdat het NOC*NSF zich focust op 8 sporten en het biatlon maakt daar geen deel van uit. Via de Olympische Droom die hij heeft wil hij potentiële sponsoren over de streep trekken. Social Media en toegevoegde waarde spelen belangrijke factoren is zijn (mogelijke) succes.
Social Media
Om zichtbaar en deelbaar te worden speelt social media een centrale rol bij de positionering van de 26-jarige biatleet. Met een Twitteraccount, Facebook-pagina en de videokanalen Youtube en Vimeo wordt Team Cool onder de aandacht gebracht. Niet alleen interessant voor zijn eigen positionering maar ook voor die van (potentiële) sponsoren.
Toegevoegde waarde
In ruil voor de financiële bijdrage biedt Herbert een VIP-trip aan. Een all-inclusive reis van 3 dagen naar een van zijn wedstrijden. Zo krijgt de sponsor een unieke ervaring en een indruk van de biatlonwereld. Of Herbert het nu wel of niet haalt, wederom is het bieden van toevoegde waarde voor sponsoren een belangrijk uitgangspunt.
Sport28: Herbert Cool