Reebok onthult wereldwijde merkstrategie

Reebok is klaar om de wereldwijde merkstrategie te lanceren. De nieuwe strategie moet het merk positioneren als 's werelds grootste fitnessbrand en sportsterren als Lewis Hamilton en (cricketman) MS Dhoni gaan de campagne een boost geven. Het merk zegt dat de nieuwe strategie ontworpen is om “de manier waarop personen fitness ontvangen, definiëren en ervaren” te veranderen.

De TV, print, digitaal en outdoor campagne focust zich op CrossFit, een fitnessprogramma dat kracht en conditie combineert in groepssessies van dertig minuten. Onder de activiteiten vallen gewichtheffen, sprinten, gymnastiek, roeien en medische ball training.

Om de ervaring van CrossFit kracht bij te zetten zullen we CrossFit gyms in containers zien verschijnen op plaatsen als London Bridge en de Empire State Buidling. Reebok's president Uli Becker over de nieuwe strategie: “There is a shift happening today in the fitnessworld that is born from the idea that fitness can be a sport – with all the elements that we love about traditional sports.”

Naast de eerder genoemde sportsterren nemen ook Gautam Gambhir (cricket), Chad Ochocinco en Roddy White (NFL) en NBA ster John Wall deel aan de campagne. Ook het personeel wordt met interne activiteiten aangemoedigd om deel te nemen aan de producten van CrossFit.

Marketingweek