De langstzittende Olympische sponsor, Coca Cola, heeft een enorme flater geslagen en moet excuses maken nadat ze waren vergeten om het geboorteland van de Spelen, Griekenland, op te nemen in een map die werd getoond in het Olympisch park tijdens de Spelen. Het voorval heeft geleid tot honderden boze berichten en is daarnaast niet alleen beperkt gebleven tot Griekenland.
Ook Turkije is namelijk niet opgenomen op de Olympische kaart. Beschamend aangezien de algemeen directeur van Coca Cola, Muhtar Kent, geboren is in Turkije. Coca Cola, sponsor sinds 1928 en top sponsor sinds 1986, toonde de map tijdens de Spelen in de Pin Trading Centres in het Olympische Park en in Hyde Park, maar het viel bezoekers en bestuursleden als snel op dat Griekenland niet werd vernoemd.
Coca Cola heeft daarom nu excuses gemaakt voor de enorme flater.
Coca Cola erkent en waardeert de bijdrage van Griekenland bij het ontstaan van de Olympische Spelen. De originele map is een simpele geografische weergave van landen en continenten ter wereld en zijn daarnaast niet op schaal. Dit heeft toch gevolg gehad dat een aantal landen, waaronder Griekenland, inaccuraat zijn weergegeven.
De woordvoerder vervolgt:
Coca Cola neemt het voorval zeer serieus en toen de situatie onze aandacht bereikte is er direct een nieuwe en meer accurate versie in productie genomen. Als het Pin Trading Centre in het Olympische Park aankomende week weer wordt heropend zorgen we ervoor dat de juist map is geplaatst.