Na de lancering van de eerste mobiele store in de wereld van voetbalclubs heeft FC Liverpool wederom een primeur. Met de lancering van de social iPad game ‘LFC Penalty Shootout’ krijgt het mobiele segment van Liverpool een indrukwekkend gestalte. Niet alleen kunnen fans via de mobiele store allerlei merchandise kopen, nu kunnen de fans het dus ook tegen elkaar opnemen in een penalty shoot-out. De opzet van een mobiel segment belooft de nieuwe vorm voor het generen van inkomsten te worden.
FC Liverpool
Met een omzet van €200 miljoen staat FC Liverpool als achtste genoteerd in de lijst van inkomsten bij voetbalclubs. Met de enorme opkomst van smartphones en sociale media platformen (internationaal met name Facebook) geeft Liverpool met de mobiele platformen gestalte aan de strategie om het merk Liverpool wereldwijd breder te branden.
iPhone & iPad app
De iPhone app zal het nieuws, interviews, in-game resultaten en commentaar bevatten. Echte toevoeging is er met de mobile store waarin de fans merchanise kunnen aanschaffen. De iPad app betreft een social-game waarin penalty shoot-outs in drie categorieën kunnen worden gespeeld: Classic shoot-out, Time Attack en Target. De beste scores worden in leaderboards opgenomen waarin fans tegen elkaar zullen gaan strijden. Zo zorgen de iPads er als mobiel platform voor dat de fans het laatste nieuws, merchandise kunnen verkrijgen en het tegen elkaar kunnen opnemen. Het mobiele segment van Liverpool krijgt daarmee een serieuze vorm.
Wat nog rest is de goedkeuring van Apple, maar zoals het er nu naaruit ziet zal Liverpool een leidersrol in gaan nemen op het gebied van inkomsten generen uit mobiele platformen.