Ruim veertig jaar na de eerste kleuropnames maakt het Olympisch Stadion zich op voor het grote socialmedia-event Gestion Copa Amsterdam. Een internationaal jeugdtoernooi met spelers onder de 19 jaar van onder andere Ajax, Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund. Een team van in totaal vijftig mensen doen via alle mogelijke manieren verslag waarbij ook de spelers van de deelnemende teams via social media de supporters op de hoogte zullen houden. Dit geeft de supporters zowel binnen als buiten het stadion een extra beleving. Nog nooit eerder was het Olympisch Stadion het epicentrum van zo’n groot socialmedia-event.
Innovatie
Ruim veertig jaar geleden, op 10 maart 1968, werden in het Olympisch Stadion de eerste kleuropnames gemaakt van een voetbalwedstrijd, die ’s avonds werd uitgezonden op de nationale tv. Het Olympisch Stadion kent een lange traditie van journalistieke vernieuwingen, deze ontwikkeling wordt daarom met open armen binnengehaald.
De Gestion Copa Amsterdam is een internationaal jeugdtoernooi voor spelers onder 19 jaar welke aankomende weekend (27 t/m 29 mei) voor de tweede maal zal worden gehouden in het Olympisch Stadion. Zowel binnen als buiten het stadion wordt het de supporters makkelijk gemaakt om de wedstrijden te volgen. Naast de traditionele media zal social media een lijdende rol spelen in de communicatie van de organisatie naar de supporters, de spelers naar de supporters en de supporters onderling.
#Copa11
Eredivisie Live zendt alle wedstrijden uit en daarnaast wordt er verslag gedaan via Livestream, Youtube, Interactieve tv, Twitter, Picasa, Facebook, de Chat, een Android App, Telegraaf.nl en Copa-Amsterdam.nl. Naast het socialmedia-team wordt ook de spelers verzocht hun ervaringen te delen via social media. Hiervoor is een speciale socialmedia-room ingericht met laptops en tablets.
#Copa 11 op Social Media
Olympisch Stadion op Twitter
Copa Amsterdam op Twitter
Youtube
Facebook
Hyves
RSS-Feed