Artikelen

Content als verlengstuk van de live-ervaring

Als sportmarketingbureau begeeft SportVibes zich in een constant veranderende wereld. Met name door de ontwikkelingen in het digitale (sport)landschap zijn sportfans op steeds meer verschillende manieren sport gaan consumeren, met een blijvende waarde van de fysieke live-ervaring van sport. Tim Nome, Marketing Director bij SportVibes, deelt de voor hen belangrijkste insights. “Voor ons ligt de relevantie van de content niet alleen in de kracht van het verhaal. Het gaat naast storytelling net zo goed om hoe de content bijdraagt aan het realiseren van merk- en groeidoelstellingen."

Techonomy verbindt zich als preferred digital supplier aan de KNVB

Techonomy, een full-service digital marketingbureau, en de KNVB intensiveren de samenwerking op het gebied van advertising, data en performance. Dit om de digitale prestaties van de KNVB naar een nog hoger niveau te brengen.

Sponsor Stories: einde van de Amstel Gold Race nog lang niet in zicht

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: De Amstel Gold Race.

Sport en gaming komen samen: Tilburgse straten transformeren tot digitale gamewereld

De Gemeente Tilburg, BrabantSport en Techonomy transformeren Tilburg in een digitale wereld, waarin sport en gaming samenkomen. Samen introduceren zij de game “Sprint van je leven!, een innovatief concept waarin deelnemers worden gemotiveerd om de ‘sprint van hun leven’ te rennen tijdens de spectaculaire, fysieke, ultieme eindsprint over een 100-meter baan.

Na Ajax en Oranje mocht mønaerk ook voor PSG aan de slag

Ter ere van het elfde kampioenschap dat Paris Saint-Germain afgelopen seizoen behaalde, waarmee de club de recordkampioen van Frankrijk werd, produceerde mønaerk onlangs een film voor 'Les Parisiens'. Het is een op het eerste oog opvallende samenwerking, tussen de uit Amersfoort afkomstige creatieve studio en de miljardenclub uit Parijs, ware het niet dat mønaerk eerder ook al vergelijkbare films heeft gemaakt voor bijvoorbeeld AFC Ajax en Oranje.

The George: nieuwe app met verhalen over de romantiek, nostalgie en historie van het voetbal

The George is een nieuwe app met voetbalverhalen die doorgaans onder de radar blijven. In tegenstelling tot andere nieuwssites richt de app zich op de romantische, nostalgische en historische kant van het spelletje. Maak je klaar voor verhalen over gevallen helden, oude stadions en vergeten voetballers!

Philips en PSV veroveren wereldrecord met langstlopende sponsorship in de sport

De langlopende sponsorverbintenis tussen Philips en PSV is goed voor een wereldrecord. Dat maakten Philips en PSV bekend op 1 september, daags na het 110-jarig bestaan van de voetbalclub. Dit record wordt officieel bekrachtigd door de erkenning als ‘Longest time to sponsor a sports team’ in het Guinness Book of World Records en wordt gevierd met onder andere een deepfake video met Frits Philips en een exclusief PSV-shirt.

3x3 World Tour Masters in Amsterdam: "Gaan een ander decor neerzetten dan je bij sport gewend bent"

Op 6 en 7 oktober strijkt de FIBA 3x3 World Tour Masters - een internationale reeks van basketbaltoernooien voor 3×3-ploegen die elk een stad vertegenwoordigen - voor het tweede jaar op rij neer in Nederland. De beste 3x3 basketballers ter wereld nemen het tegen elkaar op in de iconische Gashouder in Amsterdam, een ruimte die op zo’n manier aangekleed gaat worden dat hij door toernooidirecteur en ex-international Jesper Jobse wordt omgeschreven als “een sportstadion met een festivaldecor.”

De Sportpeiling: hoe populair was het WK vrouwenvoetbal in Nederland?

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor SPORTNEXT en Sport & Strategie regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten van dit mini-onderzoek. Voor de tweede aflevering peilde Markteffect bij een panel de populariteit van het WK Vrouwenvoetbal.

Virtuagym nieuwe digitale partner van Start2Move

Start2Move - de Nederlandse marktleider in opleidingen voor fitness, leefstijl, vitaliteit en sport - heeft een digitale partner aangekondigd: Virtuagym. De samenwerking biedt Fitnesstrainer B-cursisten in Nederland de mogelijkheid om Virtuagym’s innovatieve digitale coachingsoplossing te gebruiken tijdens hun opleiding. Zo krijgen de cursisten de benodigde vaardigheden en kennis mee in een snel digitaliserende fitness- en gezondheidsindustrie.

European Para Championships 2023 mikt op bereiken nieuwe generaties met Paraverse

Op dit moment zijn de European Para Championships (EPC2023) in volle gang. Hiervoor lanceerde creatief sportmarketingbureau TDE in samenwerking met het topsportevenement de Paraverse: een interactieve metaverse binnen Roblox, een met name onder jongeren geliefd platform, en staat volledig in het teken van de European Para Championships die van 8 tot 20 augustus plaatsvinden in Rotterdam Ahoy.

Sponsor Stories: Gouden Gids en Feyenoord leken voor elkaar gemaakt

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Gouden Gids en Feyenoord

TikTok wordt Media Partner van de European Para Championships 2023

Entertainmentplatform TikTok heeft zich als Media Partner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

DPG Media sluit zich aan bij DHL-partnership met nationale vrouwenteams

Aan de vooravond van het WK voetbal voor vrouwen werd afgelopen dinsdag bekendgemaakt dat DPG Media zich verbindt aan #SameDream, een partnership van DHL met de nationale vrouwenteams in voetbal, hockey, volleybal en handbal.

Sportsponsor en supporter voor het leven

We zien het regelmatig gebeuren dat partnerships na één seizoen weer worden stopgezet. De reden laat zich vaak makkelijk raden. Het partnership zou niet voldoende rendement opleveren voor de betreffende sponsor en dus wordt er tijdens de jaarlijks evaluatie een duidelijke conclusie getrokken: die marketingeuro’s kunnen beter besteed worden. Ontzettend zonde natuurlijk, maar vooral ook een gemiste kans. Uit diverse onderzoeken van Markteffect blijkt namelijk dat juist sponsors die het partnership invullen aan de hand van een langetermijnstrategie daar veel profijt uit halen: een verbintenis die generaties lang meegaat.