Daniel Heijne

Daniel Heijne opereert in het veld van strategie, activatie, partnerships en sport. Is betrokken bij het initiatief van Team Earth Pro Cycling. Werkt ook in De Weerelt van Sport, waarbij de focus ligt op het versterken van de samenwerking tussen de 5 sportbonden. Die bonden vormen samen het collectief 'De Weerelt' (hockey, golf, volleybal, watersport en wintersport).

Startte in 2006 in het ING Marketing Traineeship en werkte vervolgens 11 jaar voor ING. De laatste 5 jaar als Sponsor Manager Sportmarketing (Voetbal en Golf).

Volg Daniel via:

LinkedIn
Twitter

Door Daniel Heijne

Duurzame transitie vraagt om stevige partnerships

Duurzaamheid, klimaat, energietransitie. Zeker de afgelopen dagen worden we met deze begrippen weer veelvuldig geconfronteerd. Er is een discussie over het vinden van een goede balans in de verdeling van de lasten als gevolg van het klimaatakkoord. Wat doe jij, wat doe ik? Hoe dan ook, de nut en noodzaak om duurzaamheid in een hogere versnelling te zetten is natuurlijk helder. Dat zien we ook terug in de sportwereld, waar ABN Amro samen met AA Drink tennisballen recyclet voor een playground en een Nederlandse sportploeg overweegt een aandeel in een windturbine te kopen.

Voetbal laat zich met oprechte maatschappelijke betrokkenheid van beste kant zien

In het stadion. Achter de televisie. Iedereen was het erover eens. Niet alleen de wedstrijd, maar vooral het Wilhelmus van afgelopen vrijdag tijdens de wedstrijd Nederland-Frankrijk bezorgde Nederland kippenvel.

Sport als vaandeldrager van duurzaamheid

Open LinkedIn of Twitter en geheid dat je een corporate post over duurzaamheid treft. Steeds meer bedrijven willen hun imago ombuigen met een toenemende aandacht voor duurzaamheid, duurzame innovaties en successen. Sterker, er is geen bedrijfsstrategie meer te vinden waar duurzaamheid, sustainability of csr niet in voorkomt. Duurzaamheid is tegenwoordig overal, in alle soorten en maten.

Kan de Hammer Series uitgroeien tot een aantrekkelijk en duurzaam wielerevent?

Komende zondag vindt in Hong Kong de laatste wedstrijd van de Hammer Series plaats. 11 teams maken daarin hun opwachting. De kans is groot dat Mitchelton-Scott of Team Quick-Step Floors de tweede jaargang van de Hammer Series als winnaar afsluit. In tegenstelling tot drie dagen koers kent de Hammer Series Hong Kong slechts een wedstrijddag. En is ook de klimkoers komen te vervallen. Alleen de sprint en ploegenachtervolging is als discipline voor het grote publiek te zien. Tom Dumoulin is als aanvoerder van Team Sunweb de grote publiekstrekker. Na zondag zit het Hammes Series seizoen erop. Mission accomplished?