Peter Sprenger

Peter Sprenger is naast voorzitter van de Nevobo (volleybal & beachvolleybal) nauw betrokken bij de digitale ontwikkelingen in onze samenleving. In zijn werk voor Techonomy heeft hij dagelijks te maken met bedrijven die op nieuwe manieren hun weg zoeken in de digitale wereld. Data en datamanagement spelen daarin een cruciale rol. Hij is al zijn leven lang betrokken bij sport. Zowel vanuit het volleybal, als vanuit de sportsponsoring. Peter is docent bij het Cruyff Institute en in het Nyenrode Sportsleadership programma. Daarnaast doceert hij digitale innovatie bij de MBA’s van de VvAA en IBO Business School. In 2015 heeft hij samen met anderen de Business of Sports Academy (BOSA) opgericht. Bedoeld om actuele kennisprogramma’s voor professionals in de sport aan te bieden. Zelf studeerde hij in Nijmegen, Rotterdam en de VS.

Vanuit zijn betrokkenheid bij sport is hij lid van de Raad van Commissarissen van Sportmarketing bureau Triple Double. Tevens is hij voorzitter van de subsidiecommissie Sport, Voeding & Innovatie van de Provincie Gelderland. In het volleybal werkt hij dagelijks samen met collega bestuurders en de werkorganisatie aan het versterken van de volleybalverenigingen op lokaal niveau. Internationaal is hij lid van de marketingcommissie van de CEV (Europese bond).

Zowel zijn werk voor Techonomy als de sport geven hem de mogelijkheid op veel plekken in de wereld naar interessante ontwikkelingen te kijken. Of dat nou de pure sportontwikkelingen zijn, de marketinginnovaties of de technologische mogelijkheden. Die kennis deelt hij graag met anderen via artikelen, colleges of vlogs.

Volg Peter via:

LinkedIn
Twitter

Door Peter Sprenger

Sportel geeft zicht op nieuwe mediaontwikkelingen in de sport

Anno 2021 hebben software aanbieders en data partijen definitief hun intrede hebben gedaan in de media- en omroepindustrie. Zij kunnen op allerlei manieren iets toevoegen aan de miljoenen uren live sportcontent. Van spectaculaire graphics tot interactieve games. Met Techonomy Sports waren wij aanwezig bij dé conferentie op het gebied van mediaontwikkelingen in de sport. Dit waren vanuit marketing-en mediaperspectief de belangrijkste trends op Sportel.

Wat zijn de belangrijkste digitale ontwikkelingen in 2021?

De digitalisering trekt vol door in de maatschappij, ook in de sportwereld. De corona pandemie heeft hier nog eens een extra impuls aan gegeven. Digitaal is immers hét alternatief voor een wereld waarin fysieke activiteiten even naar de achtergrond zijn geschoven. Dus kunnen voetbalfans leuke quizzen en games spelen op het platform van de betreffende competitie of club. Kunnen wandelaars toch hun eigen Vierdaagse lopen met een unieke route app. En zijn de livestreams bij het volleybal en handbal in een stroomversnelling gekomen. Tijdens de wereldwijde MarTech conferentie werd eens te meer duidelijk dat de digitale technologiewereld niet stilstaat. Peter Sprenger van Techonomy geeft antwoord op 5 vragen over de laatste ontwikkelingen in het digitale laboratorium van de wereld.

Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie

Pandemiemarketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet. Fysieke marketing levert nog zeker een half jaartje flink in en er tekent zich een immense strijd af op de digitale kanalen.

Coronavirus brengt digitale transitie in hoogste versnelling

De jaarlijkse MarTech conferentie in San Francisco vond ook dit jaar eind april weer plaats, maar vanwege het coronavirus in digitale vorm. Net zoals voorgaande jaren doen we weer verslag over de laatste ontwikkelingen en trends. Dit jaar ging het uiteraard over de impact van het coronavirus, de verandering van het vakgebied marketing en... Lego.

10 onmisbare datastrategieën voor de sport

Marketing is veranderd. Van een uitvoeringsorganisatie is marketing in het digitale tijdperk uitgegroeid tot de intelligence hub van de organisatie. Die intelligence wordt opgebouwd door goed te luisteren en goed te analyseren wat mensen eigenlijk willen. Sporten die deze ontwikkeling niet oppakken worden kwetsbaar. Ze bezitten nog wel het product, maar raken de klantrelatie langzaam kwijt. Een beetje zoals de V&D, door te weinig kennis over hun klanten verdween het merk langzaam uit de denkwereld van de consument.

Arsenal kan dankzij innovatielab nog sneller digitaal innoveren

Het laatste nieuws van marketingtechnologie-conferentie MarTech in San Francisco!

De 10 marketing- en sponsortrends vanuit IEG Chicago

De 10 regels van het nieuwe marketing denken!

De grote transformatie van marketing