Peter Sprenger is naast voorzitter van de Nevobo (volleybal & beachvolleybal) nauw betrokken bij de digitale ontwikkelingen in onze samenleving. In zijn werk voor Techonomy heeft hij dagelijks te maken met bedrijven die op nieuwe manieren hun weg zoeken in de digitale wereld. Data en datamanagement spelen daarin een cruciale rol. Hij is al zijn leven lang betrokken bij sport. Zowel vanuit het volleybal, als vanuit de sportsponsoring. Peter is docent bij het Cruyff Institute en in het Nyenrode Sportsleadership programma. Daarnaast doceert hij digitale innovatie bij de MBA’s van de VvAA en IBO Business School. In 2015 heeft hij samen met anderen de Business of Sports Academy (BOSA) opgericht. Bedoeld om actuele kennisprogramma’s voor professionals in de sport aan te bieden. Zelf studeerde hij in Nijmegen, Rotterdam en de VS.
Vanuit zijn betrokkenheid bij sport is hij lid van de Raad van Commissarissen van Sportmarketing bureau Triple Double. Tevens is hij voorzitter van de subsidiecommissie Sport, Voeding & Innovatie van de Provincie Gelderland. In het volleybal werkt hij dagelijks samen met collega bestuurders en de werkorganisatie aan het versterken van de volleybalverenigingen op lokaal niveau. Internationaal is hij lid van de marketingcommissie van de CEV (Europese bond).
Zowel zijn werk voor Techonomy als de sport geven hem de mogelijkheid op veel plekken in de wereld naar interessante ontwikkelingen te kijken. Of dat nou de pure sportontwikkelingen zijn, de marketinginnovaties of de technologische mogelijkheden. Die kennis deelt hij graag met anderen via artikelen, colleges of vlogs.
Volg Peter via: