Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Amerikaans consortium koopt Chelsea voor recordprijs in sport

Chelsea heeft met een Amerikaans consortium een akkoord bereikt over de verkoop van de voetbalclub. De groep die onder leiding staat van zakenman Todd Boehly betaalt ongeveer 3 miljard euro voor de overname. Het is de hoogste prijs ooit betaald voor een sportclub.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ziggo steunt Ajax na 'passende maatregelen'

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlands team in The Ocean Race 2023 focust zich op toekomstige generaties

Voor de dertiende keer in de historie gaat er een Nederlandse boot deelnemen aan The Ocean Race, een van de meest prestigieuze zeilwedstrijden van de wereld. Het Nederlandse team zal met de naam Sailing Team NEXTGEN aan de start verschijnen. De campagne focust zich op toekomstige generaties.

Het laatste sportmarketingnieuws: Vandaag Inside verliest sponsors en stopt na uitspraken Derksen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Snelle voor één wedstrijd hoofdsponsor van Go Ahead Eagles, RKC speelt voor Villa Pardoes

Go Ahead Eagles speelt aanstaande zondag de thuiswedstrijd tegen Vitesse met een bijzondere hoofdsponsor. Snelle is voor één duel te zien op het tenue van de Eredivisionist. De artiest vraagt via het hoofdsponsorschap aandacht voor de strijd tegen de ziekte van Batten. RKC Waalwijk speelt dit weekend eveneens in een bijzonder tenue om geld in te zamelen voor Villa Pardoes.

Het laatste sportmarketingnieuws: Hamilton en Serena Williams steunen bid om Chelsea te kopen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Tour de France-shirt Jumbo-Visma gebaseerd op Hollandse Meesters

Team Jumbo-Visma rijdt de komende Tour de France wederom in een bijzonder tenue. De wielerploeg verschijnt op 1 juli aan de start van de Ronde van Frankrijk in shirts die zijn geïnspireerd door de meesterwerken van Rembrandt, Vermeer en Van Gogh. Jumbo-Visma werkt hiervoor samen met kledingpartner AGU. Het shirt wordt deze zomer door zowel de mannen- als vrouwenploeg gedragen in Frankrijk.

Het laatste sportmarketingnieuws: FIFA lanceert eigen streamingdienst

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Swapfiets en Team Jumbo-Visma winnen gouden SponsorRing in categorie sport

Swapfiets en Team Jumbo-Visma hebben maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen goud gewonnen in de categorie 'sport'. De partijen wonnen de prijs voor 'The Blue Tire'. ABN AMRO en Readification wisten twee SponsorRingen in de wacht te slepen. Johan van der Zanden (Albert Heijn) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar'.

Eliud Kipchoge zet via robotarm handtekeningen bij NN Marathon Rotterdam

Eliud Kipchoge was dit weekend niet aanwezig bij de NN Marathon Rotterdam. Toch kon hij al zijn fans van een handtekening voorzien, dankzij een robotarm. Door de inzet van slimme technologie zette de regerend olympisch kampioen en wereldrecordhouder op de marathon zijn krabbel op het startnummer of shirt van de lopers.

Sponsor Stories: Hoe Ennia bijdroeg aan de ontwikkeling van het kunstschaatsen

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Ennia en kunstschaatsen.

DHL wordt sponsor van nationale vrouwenteams in vier sporten

DHL Parcel is sponsor en logistiek partner geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport.

Het laatste sportmarketingnieuws: ING blijft thuis en voert geen campagne rondom WK in Qatar

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Strip van Las Vegas in 2023 decor van Formule 1-race

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Chiel van Koldenhoven benoemd tot SPORTNEXT Sportjournalistieke Talent van het Jaar 2021

Chiel van Koldenhoven (NOS) is door de jury van de SPORTNEXT Prijs voor het Sportjournalistieke Talent uitgeroepen tot dé belofte van het jaar 2021. Van Koldenhoven is werkzaam als multimediaal sportjournalist bij de NOS en maakt onder meer de YouTube-serie ‘In het spoor van Oranje’. Willem Vissers (De Volkskrant) is gekozen tot Sportjournalist van het Jaar.