René Foolen

René Foolen is sinds 2015 docent sportmedia bij SPECO (Fontys Economische Hogeschool Tilburg). Voorheen werkte hij o.a. als medewerker corporate communicatie bij de KNVB en als coördinator marketing & communicatie bij PSV.

Volg René via:

LinkedIn
Twitter

Door René Foolen

Waarom een openingsceremonie bij de Champions League géén slecht idee is

De finalisten van de Champions League zijn bekend. Honderden miljoenen voetbalfans kijken uit naar de wedstrijd op 28 mei tussen Liverpool en Real Madrid die gaat bepalen wie dit seizoen de meest begeerde voetbaltrofee van het internationale clubvoetbal wint. De komende weken wordt de spanning opgebouwd, maar het gaat dan vooral over de verwachtingen aangaande wat we op het veld te zien zullen krijgen. Want jammer genoeg zal er rondom de wedstrijd op media-, marketing- en entertainmentgebied veel minder te beleven zijn. Een gemiste kans.

Up close and personal: de 4 content-trends van het EK 2021

De wereld moest er een jaartje langer dan voorzien op wachten, maar deze week gaat het EK dan toch van start. Ook op gebied van communicatie zal dit toernooi heel wat bekijks opleveren. René Foolen en Pieter Marechal, auteurs van het net verschenen boek 'Sport & Media: de (r)evolutie van winnende content', zetten voor SPORTNEXT de te verwachten content-trends op een rijtje.

Spanning in sportcompetities als basis voor (media)succes

De belangrijkste sportmedia takeaways van SXSW 2018 (deel 2)

De belangrijkste sportmedia takeaways van SXSW 2018 (deel 1)

Brengt dit EK meer aandacht en minder seksistische berichtgeving voor vrouwenvoetbal?

McGregor-Mayweather: het gevecht dat alle mediarecords zal verbreken

De toekomst van mediasporten; de potentie van handbal en de zorgen voor voetbal

Concurrentie uit onverwachte hoek voor aanbieders live sportcontent