De groei van social media in de sport is aan het stabiliseren en loopt zelfs langzaam terug zo blijkt uit onderzoek door Sporting News Media onder 1000 Amerikanen. Social media blijft met 25 procent een belangrijke rol te spelen om competities, teams en spelers te volgen maar is zelfs licht gedaald ten opzichte van de 26 procent vorig jaar. Facebook is het meest populaire platform.
De 25 procent is nog steeds ruimschoots meer dan de 15 procent in 2011 maar gezien de enorme groei in het aantal volgers voor spelers, teams en competities verspreid over verschillende netwerken is de stabilisatie opvallend. Daarnaast wordt social media steeds beter geïntegreerd in alle communicatie kanalen en ook bij TV-uitzendingen wordt het publiek op geroepen om zijn/ haar mening te delen. Zijn sportfans zich langzaam van social media aan het afkeren?
De TV blijft voor de Amerikanen het nummer één medium om sport te volgen gevolgd door het internet. De sportconsumptie via mobiel groeit nog steeds licht van 21 procent in 2011 naar 34 procent in 2012 en 35 procent in 2013. 23 procent van de Amerikaanse sportfans kijkt sportuitzendingen via een mobile device en 4 procent is van mening dat het tweede scherm de grootste impact zal hebben op de manier waarop sport wordt geconsumeerd in de komende jaar.
Meer informatie over het onderzoek via: Know the fan