Sportnext.nl heeft een eigen katern in het vakblad Sport & Strategie, dat zes keer per jaar verschijnt. In dit katern vind je de grotere achtergrondverhalen uit de bijzondere wereld van sportmarketing.
In de laatste editie lees je onder meer een verhaal over hoe de sportwereld sinds de coronatijd in beweging is gebracht door nieuwe financieringsstromen, andere organisatievormen, concurrerende bonden en innovatieve marketingconcepten. Zo veroorzaakte LIV Golf, de nieuwe tour van Arabische investeerders, een revolutie in de oudste sport – met verstrekkende gevolgen. Ook vind je een artikel over hoe de wielerteams met ‘One Cycling’ aansturen op een eigen Champions League. De alliantie roept op tot krachtenbundeling om het wielrennen te hervormen, maar dreigt nog vooral verdeeldheid te zaaien...
Wil je zes keer per jaar Sport & Strategie met daarin het SPORTNEXT-katern ontvangen? Neem dan een abonnement!
Tot en met 2023 verscheen twee keer per jaar een eigen SPORTNEXT-magazine. Hoewel er nu voor is gekozen om SPORTNEXT te integreren in Sport & Strategie, zijn de laatste drie nummers van het SPORTNEXT-magazine nog wel los te bestellen.
In het laatste nummer (de wintereditie van 2023) was ‘duurzaamheid’ het overkoepelende thema. Hierin staat onder andere een groot verhaal over hoe duurzaam de komende Olympische Spelen in Parijs (beloven te) zijn. En verder: