SPORTNEXT Magazine

Sportnext.nl heeft een eigen katern in het vakblad Sport & Strategie, dat zes keer per jaar verschijnt. In dit katern vind je de grotere achtergrondverhalen uit de bijzondere wereld van sportmarketing.

Nu in SPORTNEXT

In de laatste editie lees je onder meer een verhaal over hoe de sportwereld sinds de coronatijd in beweging is gebracht door nieuwe financieringsstromen, andere organisatievormen, concurrerende bonden en innovatieve marketingconcepten. Zo veroorzaakte LIV Golf, de nieuwe tour van Arabische investeerders, een revolutie in de oudste sport – met verstrekkende gevolgen. Ook vind je een artikel over hoe de wielerteams met ‘One Cycling’ aansturen op een eigen Champions League. De alliantie roept op tot krachtenbundeling om het wielrennen te hervormen, maar dreigt nog vooral verdeeldheid te zaaien...

Wil je zes keer per jaar Sport & Strategie met daarin het SPORTNEXT-katern ontvangen? Neem dan een abonnement!

Oude nummers SPORTNEXT-magazine

Tot en met 2023 verscheen twee keer per jaar een eigen SPORTNEXT-magazine. Hoewel er nu voor is gekozen om SPORTNEXT te integreren in Sport & Strategie, zijn de laatste drie nummers van het SPORTNEXT-magazine nog wel los te bestellen.

In het laatste nummer (de wintereditie van 2023) was ‘duurzaamheid’ het overkoepelende thema. Hierin staat onder andere een groot verhaal over hoe duurzaam de komende Olympische Spelen in Parijs (beloven te) zijn. En verder:

  • Race tegen de klok: The Ocean Race vaart groene koers
  • Zal de Tour de France van 2050 nog wel in juli verreden worden?
  • Purpose Pole Position zet duurzaam e-racen op 1: "E-racen heeft als een van de weinige sporten duurzaamheid echt in het DNA"
  • KAA Gent schenkt de glazen vol in herbruikbare smartcups met slimme chiptechnologie
  • Van lineair naar circulair: duurzaamheid een van de belangrijkste strategieën bij Decathlon