Energiedirect.nl zet als sponsor de komende jaren stevig in op esports. De hoofdsponsor van PSV stapte in oktober 2017 als eerste partner in bij de esports-tak van de club en verlengt de samenwerking met vier jaar.
De huidige hoofdsponsor van PSV heeft een aanzienlijk aandeel in de snelle ontwikkeling van PSV esports gehad. Zo werd onder meer een speciale esports room in het Philips Stadion geopend. Afgelopen seizoen organiseerde energiedirect.nl daar ‘het vetste kinderfeestje ooit’. Het verschijnen van FIFA19 gaat energiedirect.nl aangrijpen om tips&tricks op het gebied van gamen te verzorgen.
De combinatie van beide partijen lijkt een perfecte match. De sterke online en digitale focus van energiedirect.nl en de kennis van PSV over de doelgroep zorgt voor content die de supporter nog dichter bij de club brengt. “Energiedirect.nl was vorig jaar, als eerste energieleverancier, al partner van PSV esports. We zien het als een enorm compliment dat het merk zich ook voor de komende vier jaar aan ons wil verbinden. Het geeft ons de mogelijkheid om het esports project verder uit te bouwen en de jonge doelgroep te bereiken. Daar zijn we ze erg dankbaar voor”, aldus Commercieel Directeur Frans Janssen van PSV.
“De verlenging van esports is logisch”, aldus Jorrit Pijlman, Marketing Directeur energiedirect.nl: “De grootste groep esports fans heeft de leeftijd tussen 21 en 25 jaar en beslist voor het eerst zelf over een energieaanbieder. Voor ons is het belangrijk om ons merk ook bij deze doelgroep goed te laden. Deze generatie is steeds lastiger te bereiken via traditionele media. Zo kijkt ze bijna geen lineaire tv, luistert weinig analoge radio en heeft online vaak een adblocker aanstaan. Maar ze verslinden content, onder andere over hun favoriete games en gamers. Via dit partnership, en in samenwerking met de esporters van PSV, kunnen we de meest relevante content bieden, daar waar de doelgroep zich begeeft.”