Sponsorreport publiceert ieder jaar de ranglijst met de 25 meest invloedrijke mensen in de sponsoringwereld. De lijst ziet er dit jaar iets anders uit. Het coronavirus staat namelijk op de eerste plek. Covid-19 heeft laten zien dat invloed of macht in tijden van crisis een zeer onbelangrijk begrip is. Als er iets de sponsorindustrie dit jaar heeft beïnvloed en de macht heeft overgenomen, dan is het wel het coronavirus.
Volgens Sponsorreport heeft het virus ons de betrekkelijkheid van het werk in de sponsorindustrie laten inzien. Maar ook het enorme belang. Mensen snakken naar samen iets beleven, je zinnen verzetten, je kennis vergroten, een feest kunnen vieren. Zonder financiële reddingsboeien had de sponsoringwereld een totaal andere aanblik gehad en was veel van de opgebouwde kennis en kapitaal verloren gegaan. De toekomst is onzeker, maar hoopvol. Hoewel het vaccin nog niet op grote schaal beschikbaar is, biedt het wel perspectief om de toegangsdeuren in de nabije toekomst weer wijd open te zetten.
Corona was helaas de onvermijdelijke nummer 1 in de lijst, maar in moeilijke tijden lieten de sponsorprofessionals zich van hun beste kant zien. Arno de Jong van de Nederlandse Loterij bijvoorbeeld, of Richard Plugge van Team Jumbo-Visma. Zij zijn twee namen die terug te vinden zijn in de lijst.
In het nieuwe nummer van Sponsorreport de complete lijst, met naam en toelichting. Hier alvast de top 10:
Het nieuwe, driedubbeldikke nummer van Sponsorreport is via onderstaande button los te bestellen, of krijg het magazine vier keer per jaar automatisch in de bus via een abonnement.
Headerfoto: Shutterstock.com