Artikelen

Nieuwe Eredivisiebal: 'Dream to be a Star'

De Eredivisie en Derbystar hebben de officiële Eredivisiebal voor het seizoen 2024/'25 onthuld. Het thema is ‘Dream to be a Star’. In het voetbal is namelijk niets onmogelijk voor degenen die durven te geloven en die streven naar het onbereikbare. Het nieuwe ontwerp onderstreept de kracht van zulke dromen.

Arko Sports Media gaat verder als Golazo Media

Arko Sports Media heet voortaan Golazo Media. Ook alle andere bedrijven die actief zijn binnen de sport- en gezondheidsbedrijvengroep Golazo nemen een nieuwe naam aan. Golazo schuift vanaf nu het eigen merk helemaal naar voren. Achter de rebranding gaat een bredere strategie schuil om explicieter als één bedrijf en één merk naar buiten te treden en zo de missie en de 360 gradenbenadering duidelijk te maken.

Het laatste sportmarketingnieuws: KNVB komt met esports-variant van bekertoernooi

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: de KNVB organiseert voor het eerst de KNVB E_Beker, Odido staat haar sponsorrechten bij FC Utrecht eenmalig af aan Sanquin en de FEBO lanceert een eigen Oranjeshirt: 'Hap Holland Hap'.

Inschrijving Awardshow SponsorRingen nu geopend!

De SponsorRingen van 2023, de prijs voor de beste sponsorcases in Nederland, worden op 5 juni uitgereikt in AFAS Live in Amsterdam. Tijdens deze zogeheten Awardshow worden de winnaars in het zonnetje gezet en wordt het vakgebied van sponsoring gevierd.

KNVB Expertise Kenniscongres 2024

In 2024 werd voor de elfde keer het KNVB Expertise Kenniscongres georganiseerd. Een dag waarop netwerken, kennis delen en inspiratie opdoen centraal staan. Woensdag 17 april jl. was het de beurt aan de KNVB-campus in Zeist om de ruim 200 medewerkers uit het Betaald Voetbal te ontvangen. Het jaarlijkse congres is gericht op medewerkers van diverse afdelingen van de Nederlandse Betaald Voetbalclubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Dagvoorzitter en Ziggo Sport presentator Bas van Veenendaal nam de deelnemers door het programma heen. Onderstaand een impressie van de negen deelsessies en drie plenaire sessies gedurende de dag.

Newcastle United laat dove fans met speciale shirttechnologie genieten van stadionsfeer

Newcastle United en hoofdsponsor Sela zorgden afgelopen zaterdag voor een primeur door dove en slechthorende supporters met behulp van zogeheten ‘soundshirts’ óók mee te laten genieten van de stadionsfeer.

Vacature: Manager Sportlocaties en Verenigingen bij Sportaal

Sportaal zoekt een Manager Sportlocaties en Verenigingen (Enschede, 36 uur). Bekijk de vacaturetekst hieronder:

Rule 40: de commerciële mogelijkheden van Parijs 2024

De Olympische- en Paralympische Spelen zijn het summum van de topsport. De hele wereld kijkt reikhalzend uit naar ongekende sportprestaties. Bedrijven en grote merken spelen graag in op de (media-)aandacht die de Spelen genereren. En ook privésponsors van sporters hebben een wens om rondom de Spelen over hun samenwerking te communiceren. Die mogelijkheden zijn er zeker. Om financiering van topsportprogramma’s te waarborgen moet daarbij wel rekening gehouden worden met de geldende voorwaarden van ‘Rule 40’. In dit artikel legt NOC*NSF uit wat de commerciële mogelijkheden zijn rond Parijs 2024.

Nieuwe serie 'Nooit Verteld' brengt verborgen verhalen van topsportsters aan het licht

Vandaag gaat de docuserie 'Nooit Verteld' van start bij AD. In deze gloednieuwe videoserie volgen we de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld. ‘Nooit Verteld’ overstijgt het format van een gewone serie; het maakt deel uit van #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met de sportbonden KNVB, KNHB, Nevobo en NHV om de droom van vrouwensportteams uit te laten komen.

Vacature bij Arko Sports Media: Verkoopmedewerker die goed inkopt

Arko Sports Media zoekt een verkoopmedewerker die goed inkopt. We denken aan jou. Jij vindt het leuk om in de sport te werken, ons salesteam te ondersteunen en verkoopkansen voor onze klanten te bedenken.

Vacature bij Touché Sportmarketing: Sportmarketeer

Scorende marketeer met oog voor de restverdediging. Als je een voetballer zou zijn, ben je die teamspeler die bij een aanval denkt aan de restverdediging, maar ook op belangrijke momenten de openingstreffer maakt. Was je een wielrenner, dan breng je keer op keer je ploeggenoot op de juiste plek, of het nu voor een klim of een sprint is. En soms durf je ook te ‘ontsnappen’ en zelf voor succes te gaan. In het American Football ben je een cornerback die defensief uitblinkt en bij een interceptie ook nog eens voor de touchdown gaat.

Van live naar beleven: de transformatie van sport in media

Sportcontent bestaat anno 2024 niet langer enkel uit het spektakel op het veld dat de harten van de fans sneller doet kloppen; de ware magie ontvouwt zich nu in de verhalen die zich afspelen buiten de lijnen. Het kijkje achter de schermen zorgt voor de diepere verbinding met een sporter of club. Iets wat voor fans tot voor kort onmogelijk was om te zien te krijgen, lijkt steeds toegankelijker. Sportverenigingen worden steeds meer mediabedrijven. Sporters hebben duizenden volgers op social media en streamingdiensten investeren fors in documentaires in plaats van live sport. Het mediagedrag verandert, maar wat houdt dit in voor de sportconsumptie?

Sponsor Stories: Fortis en Marathon Rotterdam vinden gedroomde partner in elkaar

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Fortis en de Marathon Rotterdam.

Vacature bij Triple Double: social media marketeer

Je hebt een duidelijke visie op hoe je fans kunt bereiken en binden met content. Je weet marketingcampagnes feilloos door te vertalen in aansprekende én effectieve social mediastrategieën en campagnes. Met jouw passie voor sport weet je daarnaast als geen ander hoe belangrijk sport is in de huidige maatschappij. Jouw enthousiasme en ideeën zijn een ware inspiratiebron voor collega en klant en jij weet telkens te verrassen met innovatieve campagnes met een ongekend resultaat.

KNVB en Nike onthullen Oranje-tenue met verwijzing naar EK 1988

De KNVB en Nike hebben vandaag het nieuwe thuistenue van het Nederlands elftal onthuld, dat ook tijdens het EK van 2024 zal worden gedragen. Het shirt werd gelanceerd met een verwijzing naar het gewonnen EK van 1988, waarvan het shirt inmiddels iconisch is geworden. Vandaar ook de slogan van het nieuwe tenue: ‘A kit today, an icon tomorrow’.