Artikelen

Beyond Sports wint drie Sports Emmy Awards met realtime animatie van NFL-wedstrijd

Eind mei werden in New York de Sports Emmy Awards uitgereikt. Het Alkmaarse Beyond Sports – dat realtime animaties van sportwedstrijden maakt - nam liefst drie hoofdprijzen mee naar huis voor ‘Toy Story Funday Football’: met behulp van Hawk-Eye Innovations en Next Gen Stats tracking data, zette Beyond Sports de live feed van een American Football-wedstrijd om in een 3D-omgeving van Toy Story. De Toy Story-wedstrijd werd tegelijkertijd met de ‘normale’ wedstrijd uitgezonden op ESPN+ en Disney en bleek toen de best bekeken live uitzending op deze kanalen ooit.

Het laatste sportmarketingnieuws: campagnes kleuren oranje

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: een editie met alleen maar Oranje- gerelateerde berichten. Vanwege het EK dat vanavond begint, schoten de campagnes en acties de afgelopen dagen als paddenstoelen uit de grond!

Vacature: Beleidsmedewerker Verenigingsondersteuning (0,6 - 0,8 fte)

Wil jij je inzetten om onze 147 lokale reddingsbrigades te ondersteunen in hun taak om de veiligheid in, op en langs het water te verhogen? Ben jij verbindend en behulpzaam? Heb jij daarnaast de benodigde kennis van verenigingsstructuren? Dan is dit dé afwisselende en uitdagende functie in een maatschappelijk relevant werkveld die jij zoekt!

Reclamestunt Netflix: Belgische berg omgedoopt tot Mont Netflix

Het tweede seizoen van ‘Tour de France: Unchained’ is sinds dinsdag 11 juni te zien op Netflix. Om de lancering te vieren, verhoogt Netflix tijdelijk het hoogste punt van België. De iconische Signal de Botrange is voor tien dagen lang omgedoopt tot Mont Netflix.

Robot deelt handtekeningen Nederlands elftal uit

Voor het bemachtigen van een handtekening hoeven Oranjefans niet meer naar het veld. Bitvavo, Nederlands grootste crypto exchange en partner van de KNVB, lanceert ook tijdens het EK hun speciaal ontwikkelde robotarm. Met deze arm kunnen fans hun voetbalshirt laten signeren met handtekeningen van hun favoriete spelers van het Nederlands elftal. De robot is te vinden in de officiële fanshop van de KNVB op Utrecht Centraal.

Sponsor Stories: Minolta en de Hoofddorp Pioniers, een homerun van een sponsorcase

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Minolta en de Hoofddorp Pioniers.

Albert Heijn verlengt met KNVB en lanceert EK-campagne 'Zet 'm op Oranje!'

De KNVB en Albert Heijn hebben vandaag hun partnership verlengd tot en met 2026. Daarnaast lanceerde de supermarkt de EK-campagne 'Zet 'm op Oranje', die is gebouwd rondom Oranje Spelerskaarten waarmee je een spel kunt spelen én die fungeren als onderzetter. "Het EK begint nu steeds meer te kriebelen", vertelt Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal bij de KNVB. "Wat Albert Heijn gaat doen, gaat daar nog enorm aan bijdragen."

TeamNL presteert online vier keer beter dan concurrerende grootmachten

Oranjekoorts bestaat niet alleen tijdens evenementen. Ook door het jaar heen laten fans van TeamNL zich zien en horen. Als het gaat om engagement, interactie en het groeiende aantal nationale volgers is de online support van fans voor TeamNL namelijk aanzienlijk groter dan die van fans voor sommige traditionele grootmachten in de sport. TeamNL doet het dus niet alleen bovengemiddeld goed in de medailleklassementen, ook online staat Nederland meer dan zijn mannetje. Dat blijkt uit de analyse van onderzoeksbureau Nielsen Sports dat deze data presenteert tijdens de uitreiking van de SponsorRingen.

Dit zijn in 2024 de tien bestbetaalde sporters

Ook in 2024 maakte het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes weer een ranglijst van de bestbetaalde sporters. Zowel het salaris als de inkomsten buiten het veld worden hierin meegenomen. Vorig jaar steeg Cristiano Ronaldo (voor het eerst sinds 2017) weer naar de eerste plek en die heeft de Portugees weten te behouden. De grote nieuwkomer in de hoogste regionen is golfer Jon Rahm, die met zijn transfer naar de LIV Golf Tour een astronomisch bedrag opstreek en nu plotseling op plek twee is terug te vinden.

Vacatures bij Fontys: docenten Sportmedia en Communicatie

Coach jij graag studenten bij vraagstukken over communicatie en content creatie in de sportwereld? Fontys is voor het komende studiejaar op zoek naar een docent Sportmedia en een docent Communicatie. Deze vacatures sluiten al op 3 juni!

Het laatste sportmarketingnieuws: Lease a Bike deelt sponsorplekken tijdens Tour de France

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: Lease a Bike deelt sponsorplekken tijdens Tour de France, EuroParcs zwaait uit als hoofdpartner van Feyenoord en ING zoekt samen met Koeman naar het OranjeDNA.

Vacature: HR Manager Golazo Nederland

Mensen en dus de samenleving vitaler, gezonder en gelukkiger maken. Dat is dé missie van Golazo. Help jij mee? Wij zoeken iemand die wil bijdragen aan onze missie door ons HR-beleid mede uit te werken en te implementeren. Ben jij de HR-professional die ons team en onze gehele werkcultuur de impuls geeft die wij zoeken om elke dag het beste uit onszelf te halen? Laat dan van je horen!

Nederlandse Loterij draagt 52,6 miljoen euro af aan sport

Nederlandse Loterij heeft de jaarlijkse afdracht voor de maatschappij bekend gemaakt. Over het jaar 2023 kan Nederlandse Loterij een recordbedrag van 196,1 miljoen euro afdragen voor een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Van dit totaalbedrag kan de sport rekenen op een afdracht van 52,6 miljoen euro, wat opnieuw meer is dan het bedrag van vorig jaar. Toen kreeg NOC*NSF 52,3 miljoen euro om te verdelen over de 77 aangesloten sportbonden.

Vacature: Beleidsmedewerker sportontwikkeling NJBB

De Nederlandse Jeu de Boules Bond (NJBB) heeft een vacature voor een Beleidsmedewerker sportontwikkeling. Bekijk de vacaturetekst hieronder:

Nieuwe Eredivisiebal: 'Dream to be a Star'

De Eredivisie en Derbystar hebben de officiële Eredivisiebal voor het seizoen 2024/'25 onthuld. Het thema is ‘Dream to be a Star’. In het voetbal is namelijk niets onmogelijk voor degenen die durven te geloven en die streven naar het onbereikbare. Het nieuwe ontwerp onderstreept de kracht van zulke dromen.