Ad Maatjens

Ad is co-founder en hoofdredacteur van het vakblad Sponsorreport, het kennisplatform voor sponsoring.

Volg Ad via:

LinkedIn
Twitter

Door Ad Maatjens

De ambities van Azerion met de Vrouwen Eredivisie: 'Naar top drie in Europa'

Structureel de aandacht voor vrouwenvoetbal vergroten, met als ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie. Dat is het doel van Azerion, de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentbedrijf gaat onder meer zijn digitale marketingpower inzetten om dit doel te bereiken. Atilla Aytekin, CEO van Azerion, vertelt over de ambities bij het partnership.

Arno de Jong meest invloedrijke persoon in sponsoring

Arno de Jong, CMO bij Nederlandse Loterij, is door Sponsorreport uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorbranche van het jaar 2021.

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2021/’22

De Eredivisie is weer in volle gang. Vooralsnog mét publiek. Net als de supporters zijn ook veel sponsors de clubs trouw gebleven. Sponsorreport maakte opnieuw een overzicht van de clubs en contracten.

Met sponsoring Eredivisie Vrouwen wil Pure Energie de energietransitie versnellen

Met de naamgeving van de Eredivisie Vrouwen door Pure Energie kreeg de professionalisering van het Nederlandse vrouwenvoetbal begin dit jaar een belangrijke impuls. De groene energieleverancier wil door de naam te verbinden aan de hoogste competitie van het Nederlandse vrouwenvoetbal de naamsbekendheid én het bewustzijn rondom duurzaamheid bij Nederlanders vergroten. Brand Manager Mandy Wolthuis: “Het enthousiasme onder de vrouwen is enorm groot.”

Dit zijn de meest invloedrijke personen in sponsoring in 2020

Sponsorreport publiceert ieder jaar de ranglijst met de 25 meest invloedrijke mensen in de sponsoringwereld. De lijst ziet er dit jaar iets anders uit. Het coronavirus staat namelijk op de eerste plek. Covid-19 heeft laten zien dat invloed of macht in tijden van crisis een zeer onbelangrijk begrip is. Als er iets de sponsorindustrie dit jaar heeft beïnvloed en de macht heeft overgenomen, dan is het wel het coronavirus.

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2020/'21

De Eredivisie zit middenin een van de raarste seizoenen in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal. Zonder publiek werken de clubs hun wedstrijden ‘gewoon’ af. Het gemis aan wedstrijdinkomsten wordt nog deels gecompenseerd door trouwe (hoofd)sponsors, die veel clubs vooralsnog blijven steunen. Sponsorreport maakte opnieuw een overzicht van de clubs en contracten.

Nieuwe propositie Tour de France moet zorgen voor meer lokale sponsors

Om per land commercieel attractiever en interessanter te worden voor bedrijven, creëert de Amaury Sport Organisation (ASO) voor de Tour de France nieuwe mogelijkheden voor lokale sponsors. Bedrijven kunnen nu sponsor worden van de Tour met een rechtenpakket alleen voor hun eigen land en zich op die manier lokaal associëren met de rittenkoers.

Groei sportsponsorbestedingen in 2019, zorgen over 2020

In 2019 kwamen de sponsorbestedingen in Nederland uit op €780 miljoen, een stijging van 2,5% ten opzichte van een jaar eerder. Totdat het coronavirus wereldwijd toesloeg, stond de sponsorsector op het punt zelfs fors door te groeien naar het niveau van topjaar 2012. Sportsponsoring groeide in Nederland in 2019 met €21 miljoen naar €455 miljoen. Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2020 van Respons in samenwerking met Sponsorreport.

Global Sports Communication helpt met INEOS 1:59 Challenge atletiek vooruit

Eliud Kipchoge gaat komende week proberen historie schrijven door de marathon onder de 2 uur te lopen tijdens de INEOS 1:59 Challenge. Het Nederlandse bureau Global Sports Communication speelt een centrale rol aan de performance- en engagementkant van de recordpoging. Sponsorreport sprak met marketing manager Marleen Vink.

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2019/'20

De Eredivisie is afgelopen weekend weer begonnen. Met de start van het nieuwe voetbalseizoen zijn ook verschillende nieuwe namen op de shirts van de clubs te zien. Sponsorreport maakte een overzicht van de clubs en contracten.

Uitgaven aan sportsponsoring in 2018 gestegen

De uitgaven voor sponsoring zijn in 2018 voor het eerst weer gestegen sinds 2012. In 2018 zijn de uitgaven voor sponsoring gegroeid van 755 naar 760 miljoen euro. Dat blijkt uit de onlangs verschenen nieuwe SponsorMonitor 2019 met het overzicht en profielen van de 100 grootste sponsors van Nederland.

Campina richt zich met NOC*NSF op gezonde voeding voor alle sporters

Als uitbreiding op de verbintenis die FrieslandCampina heeft met NOC*NSF is Campina ook official supplier geworden van TeamNL. Maar de aandacht ligt zeker ook op het belang van gezonde voeding voor alle sporters, vertelt Bas Roelofs, managing director FrieslandCampina Nederland.

'Schaatsen ideaal middel om naamsbekendheid Daikin te vergroten'

Met Daikin, wereldwijd fabrikant van warmtepompen en klimaatsystemen, presenteerde de KNSB onlangs een nieuwe partner van Schaatsend Nederland. Aan de vooravond van het schaatsseizoen interviewt Ad Maatjens de directeur van Daikin Nederland, Edwin Hoogerwerf, over de activaties, doelstellingen en achtergronden van de samenwerking met de schaatsbond.

Sponsoring AkzoNobel en Brunel in Volvo Ocean Race ‘boven verwachting’ verlopen

Hans Erik Tuijt meest invloedrijke persoon in sponsoring