Luc Keersmaekers

Sinds 2020 werkzaam bij Golazo Media (voorheen Arko Sports Medi)a en vanaf september 2022 als Community Manager van SPORTNEXT. Ook actief voor de KNVB en de KNGU.

Door Luc Keersmaekers

Het laatste sportmarketingnieuws: MVV Maastricht presenteert uniek André Rieu-shirt

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: MVV Maastricht presenteert uniek André Rieu-shirt, Golazo Brands en FC Afkicken lanceren de podcast ‘De Beslissers in sportmarketing’ en Essent keert terug in het schaatsen met een nieuwe partnerstrategie.

Dit zijn de meest sympathieke Nederlandse topsporters

Met het EK net achter de rug en de Olympische Spelen voor de deur staan onze Nederlandse sporthelden weer stevig in de spotlights. Virgil van Dijk en zijn manschappen schopten het tot de halve finale en we hopen allemaal dat Mathieu van der Poel in Parijs een gouden plak weet te bemachtigen. Maar wie vinden we nou de meest sympathieke Nederlandse topsporter van allemaal? Markteffect onderzocht het.

Het laatste sportmarketingnieuws: campagnes kleuren oranje

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: een editie met alleen maar Oranje- gerelateerde berichten. Vanwege het EK dat vanavond begint, schoten de campagnes en acties de afgelopen dagen als paddenstoelen uit de grond!

Albert Heijn verlengt met KNVB en lanceert EK-campagne 'Zet 'm op Oranje!'

De KNVB en Albert Heijn hebben vandaag hun partnership verlengd tot en met 2026. Daarnaast lanceerde de supermarkt de EK-campagne 'Zet 'm op Oranje', die is gebouwd rondom Oranje Spelerskaarten waarmee je een spel kunt spelen én die fungeren als onderzetter. "Het EK begint nu steeds meer te kriebelen", vertelt Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal bij de KNVB. "Wat Albert Heijn gaat doen, gaat daar nog enorm aan bijdragen."

Dit zijn in 2024 de tien bestbetaalde sporters

Ook in 2024 maakte het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes weer een ranglijst van de bestbetaalde sporters. Zowel het salaris als de inkomsten buiten het veld worden hierin meegenomen. Vorig jaar steeg Cristiano Ronaldo (voor het eerst sinds 2017) weer naar de eerste plek en die heeft de Portugees weten te behouden. De grote nieuwkomer in de hoogste regionen is golfer Jon Rahm, die met zijn transfer naar de LIV Golf Tour een astronomisch bedrag opstreek en nu plotseling op plek twee is terug te vinden.

Het laatste sportmarketingnieuws: Lease a Bike deelt sponsorplekken tijdens Tour de France

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: Lease a Bike deelt sponsorplekken tijdens Tour de France, EuroParcs zwaait uit als hoofdpartner van Feyenoord en ING zoekt samen met Koeman naar het OranjeDNA.

Het laatste sportmarketingnieuws: KNVB komt met esports-variant van bekertoernooi

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: de KNVB organiseert voor het eerst de KNVB E_Beker, Odido staat haar sponsorrechten bij FC Utrecht eenmalig af aan Sanquin en de FEBO lanceert een eigen Oranjeshirt: 'Hap Holland Hap'.

Newcastle United laat dove fans met speciale shirttechnologie genieten van stadionsfeer

Newcastle United en hoofdsponsor Sela zorgden afgelopen zaterdag voor een primeur door dove en slechthorende supporters met behulp van zogeheten ‘soundshirts’ óók mee te laten genieten van de stadionsfeer.

Het laatste sportmarketingnieuws: Team Visma | Lease a Bike daagt commentatoren uit in The Name Game

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: Team Visma | Lease a Bike daagt commentatoren en podcasters uit in The Name Game, het uitshirt van de Belgische voetballers op het EK is een ode aan Kuifje en Triple Double en UEFA slaan de handen met een internationale campagne ineen om levens te redden.

Dit zijn in 2024 de meest populaire clubs op social media in de Eredivisie

Net als de voorgaande zes jaar maakt SPORTNEXT aan het begin van een nieuwe jaargang de balans op en onderzoeken we hoe groot de digitale achterban van de achttien Eredivisieclubs is. Wie heeft er de meeste volgers bij gekregen? Welk platform groeit het hardst? En welke club moet op social media-gebied een tandje bijsteken?

Rule 40, privésponsors en het indienen van je campagne: het complexe speelveld van olympische sponsoring

Met de Olympische Spelen in aantocht zien niet alleen atleten, maar ook sponsors en merken hun kans schoon om zichzelf op het hoogste sportpodium te laten zien. En hoewel de gemiddelde sportkijker er op televisie of in het stadion niet veel van meekrijgt, moet die sponsoring rondom de Spelen voldoen aan allerlei richtlijnen. Zomaar de Eiffeltoren afbeelden in een campagne, mag bijvoorbeeld niet iedereen. Marina Bogaard is namens sportmarketingbureau SportVibes actief als Client Lead en begeleidt meerdere merken in dat complexe speelveld van olympische sponsoring.

Tour de Tietema en Unibet vragen aandacht voor hartproblemen

De wielerwereld wordt steeds vaker opgeschrikt door verhalen over hartproblemen. Bas Tietema, Devin van der Wiel en Josse Wester – de eigenaren van wielerformatie TDT-Unibet – komen dan ook in actie. Samen met hoofdsponsor Unibet vragen ze met een online tool en een aangepast tenue aandacht voor dit thema.

De sportevenementenkalender van 2024

Het jaar 2024 belooft bomvol te worden, met in de zomer onder meer het EK Voetbal, de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen. Daarmee zijn we er echter nog lang niet. In dit overzicht hebben we de evenementen die je niet wil missen weer op een rij gezet. En gelukkig is er weer veel kans op Nederlands eremetaal!

Het nieuwe SPORTNEXT Magazine is uit!

Twee keer per jaar publiceren we het SPORTNEXT magazine met inspirerende verhalen, cases, analyses en achtergronden uit de bijzondere wereld van sportmarketing. Deze week plofte de wintereditie van 2023/'24 op de deurmat. Het overkoepelende thema is duurzaamheid. Daar kan ook de sportmarketingwereld namelijk niet meer omheen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord lanceert eigen streamingdienst

In deze rubriek houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Vandaag: Feyenoord lanceert haar eigen streamingdienst, Red Bull breidt haar sportsponsoring nóg verder uit en krijgt 51 procent van de aandelen van wielerploeg BORA-hansgrohe in handen en de KNWU presenteert haar nieuwe wielertenue.