Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Sponsor Stories: ‘Hobbymatig’ partnership Trust en Jos Verstappen heeft grote impact

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Trust en Jos Verstappen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord beloont trouwe fans met uniek shirt

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Thuisbezorgd gaat zeer uitgebreide samenwerking met UEFA aan

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, gaat de komende jaren op grote schaal samenwerken met de UEFA. Het maaltijdbestelbedrijf wordt de officiële partner van UEFA voor een breed scala aan UEFA competities, waaronder de UEFA Champions League voor mannen en vrouwen, UEFA Europa League, het Europees Kampioenschap voor mannen en vrouwen, evenals jeugd- en zaalvoetbalcompetities.

Nieuw Nederlands sport-tech-fonds wil scale-ups helpen groeien

Technologie speelt een steeds grotere rol in de sportwereld. Data worden verfijnder en nog beter toepasbaar, mediarechten winnen mede dankzij nieuwe platforms aan waarde en de esports-markt is uitgegroeid tot een miljardenindustrie. Het onlangs gelanceerde Dutch Sport Tech Fund richt zich als eerste fonds exclusief op de sport-tech markt.

Het laatste sportmarketingnieuws: NFL tekent nieuwe mediadeal ter waarde van 105 miljard

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

7 tips over community building voor sportverenigingen

Het sportverenigingsleven in Nederland is sinds maart 2020 in de greep van het coronavirus. Verenigingen hebben een groot gedeelte van het afgelopen jaar hun deuren gesloten moeten houden om verspreiding van het virus te voorkomen, waardoor leden niet meer fysiek aanwezig konden zijn op de club. Hoe konden de clubs hun leden aan zich gebonden houden nu de kern van hun dienstverlening stil werd gelegd? Het antwoord: via online activiteiten.

Bedrijfsleven gaat in unieke samenwerking bijdragen aan vitaler Brabant

Om Brabant gelukkiger en vitaler te maken is het BrabantSport Fonds gelanceerd. Het BrabantSport fonds is een samenwerking tussen de provincie Noord-Brabant en het Brabantse bedrijfsleven. Met als founding partners de ondernemers Dirk Lips (Libéma), Robert van der Wallen, Edzo Doeve (Coöperatie DELA), Ben Mandemakers (DMG) en Eric van Schagen (Simac).

Rabobank ondersteunt Nevobo bij professionaliseringstraject voor verenigingen

De Nevobo gaat de komende jaren samen met haar partners fors investeren in het aanstellen van professionals bij ambitieuze clubs. Verenigingen kunnen door het inzetten van een professional inspelen op de veranderende vraag vanuit haar leden en vanuit de gemeenschap. Het professionaliseringstraject wordt ondersteund door de Rabobank.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsorindustrie wint opnieuw aan vertrouwen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Heroes en Red Bull bundelen krachten

In de week waarin Barça-gate een pijnlijk vervolg met de arrestatie van onder anderen oud-voorzitter Josep Maria Bartomeu, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Droomparken wint gouden SponsorRing in categorie sport, ook Kika in de prijzen

Droomparken heeft maandagmiddag tijdens de uitreiking van de SponsorRingen goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor de samenwerking met Feyenoord. De KiKa BerenTribune bij sc Heerenveen won een gouden ring in de categorie Maatschappij en twee gouden ringen in de specialisme Creativiteit en PR/Inhaker. Arno de Jong (Nederlandse Loterij) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar'.

Sponsor Stories: sport en business gaan hand in hand bij ABN AMRO tennistoernooi

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: ABN AMRO en het tennistoernooi in Ahoy.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Real Madrid sluit miljoenendeal met Saoedi-Arabië'

In de week waarin Fortuna Sittard als eerste Nederlandse club gebruik gaat maken van de diensten van blockchain-bedrijf Chiliz, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Vijf sportmarketingtrends voor 2021

In de week waarin Mbappé, Haaland, Osaka en Tsitsipás hun naam (nogmaals) vestigden als sporthelden van de toekomst, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Dafne Schippers verruilt Nike voor adidas

Op Valentijnsdag lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.