Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: Engelse voetbalclubs boycotten social media

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB biedt alternatief voor schoolvoetbal; challenges en quizzen in de klas

Normaal doen zo’n 200.000 kinderen mee met de schoolvoetbaltoernooien, maar voor het eerst sinds 130 jaar is de opzet van het schoolvoetbal veranderd. Net als in het amateurvoetbal zijn vanwege de coronabeperkingen wedstrijden niet toegestaan door de overheid. De KNVB biedt vanaf 23 april een alternatief: ‘Schoolvoetbal in de klas’.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax wint prestigieuze marketingaward

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Comeback Sports heeft 5 vacatures

Comeback sports en Media Tribe hebben op dit moment vijf vacatures open staan om het groeiende team te versterken. Bekijk de vacaturetekst hieronder.

Primeur: IOC organiseert eerste game-event met Olympic Virtual Series

Het Internationaal Olympisch Comité heeft donderdag aangekondigd een nieuw evenement te gaan organiseren. In samenwerking met vijf sportbonden en game-ontwikkelaars is de Olympic Virtual Series (OVC) bedacht. Dit is het allereerste aan de Olympische Spelen gerelateerde game-event. Volgens de olympische gedachte worden er meerdere virtuele wedstrijden georganiseerd waaraan iedereen mee kan doen.

Sponsor Stories: Amstel maakte van ‘stoffige’ bekercompetitie een merk

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Amstel en de KNVB-beker.

Het laatste sportmarketingnieuws: Amazon gaat docu's over Serena Williams en Pogba maken

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Betaald voetbal levert Nederlandse economie 2 miljard euro op

Het betaald voetbal speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse maatschappij. Uit onderzoek van PwC in opdracht van de KNVB blijkt dat het betaald voetbal de Nederlandse economie 2,03 miljard euro oplevert. De sector heeft ook op sociaal-maatschappelijk vlak een grote impact.

Primeur Ziggo Sport bij El Clásico; eerste AR voorbeschouwing in Nederland

Ziggo Sport heeft in Nederland een primeur op het gebied van augmented reality in sport. In aanloop naar El Clásico, de wedstrijd tussen Real Madrid en FC Barcelona, wordt voor het eerst voorbeschouwd op de wedstrijd in mobile AR. Door een QR-code te scannen blikt commentator Sierd de Vos vooruit op het treffen tussen de twee rivalen. Ziggo Sport verwacht in de toekomst vaker met AR te werken.

Fans kiezen uniek Tour-shirt van Jumbo-Visma

Team Jumbo-Visma gaat dit jaar in een speciaal shirt van start in de Tour de France. De wielerploeg geeft fans de mogelijkheid om te bepalen welk tenue de renners dragen in ‘La Grande Boucle’. Bovendien kunnen fans hun naam terugzien op het shirt.

Het laatste sportmarketingnieuws: Rotterdam en Den Haag willen Tourstart organiseren

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Storytelling en collecteren centraal in campagne Fonds Gehandicaptensport

Het Fonds Gehandicaptensport kan voor het tweede achtereenvolgende jaar niet langs de deur om te collecteren. Mede daardoor wordt niet één week, maar de hele maand april campagne gevoerd. Vooral online. In de nieuwe campagne waarbij storytelling en collecteren wordt gecombineerd, is de belangrijkste boodschap: “Het gaat niet om wat je niet kunt, het gaat om wat je wél kunt.”

Sporters kunnen hoogtepunten via Momentible vereeuwigen als NFT

De beelden van het wereldrecord marathon van Eliud Kipchoge of de Europa Cup I winst van PSV in 1988; deze en meer legendarische sportmomenten staan sinds vrijdag 2 april te koop. Het nieuwe platform Momentible biedt atleten en artiesten de mogelijkheid hun hoogtepunten te vereeuwigen als NFT (non-fungible tokens) en biedt kopers van de verschillende NFT’s een digitale asset waarin het historische moment op creatieve wijze wordt uitgebeeld, inclusief een persoonlijke video of certificaat.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord maakt entree in Eredivisie Vrouwen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB start campagne met Snelle voor aanwas nieuwe jeugdleden

De coronapandemie legt het amateurvoetbal al lange tijd zo goed als stil. Het virus heeft ook zijn invloed op de aanwas van nieuwe jeugdleden. Minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal hebben zich aangemeld bij een voetbalvereniging. In een nieuwe campagne met artiest Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen warm te maken te gaan voetballen.