Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

De Sportpeiling: hoe populair was het WK vrouwenvoetbal in Nederland?

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor SPORTNEXT en Sport & Strategie regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten van dit mini-onderzoek. Voor de tweede aflevering peilde Markteffect bij een panel de populariteit van het WK Vrouwenvoetbal.

Virtuagym nieuwe digitale partner van Start2Move

Start2Move - de Nederlandse marktleider in opleidingen voor fitness, leefstijl, vitaliteit en sport - heeft een digitale partner aangekondigd: Virtuagym. De samenwerking biedt Fitnesstrainer B-cursisten in Nederland de mogelijkheid om Virtuagym’s innovatieve digitale coachingsoplossing te gebruiken tijdens hun opleiding. Zo krijgen de cursisten de benodigde vaardigheden en kennis mee in een snel digitaliserende fitness- en gezondheidsindustrie.

Sponsor Stories: Gouden Gids en Feyenoord leken voor elkaar gemaakt

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Gouden Gids en Feyenoord

TikTok wordt Media Partner van de European Para Championships 2023

Entertainmentplatform TikTok heeft zich als Media Partner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

DPG Media sluit zich aan bij DHL-partnership met nationale vrouwenteams

Aan de vooravond van het WK voetbal voor vrouwen werd afgelopen dinsdag bekendgemaakt dat DPG Media zich verbindt aan #SameDream, een partnership van DHL met de nationale vrouwenteams in voetbal, hockey, volleybal en handbal.

Nederlandse Loterij Official Partner European Para Championships 2023

Nederlandse Loterij, de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland, wordt Official Partner van de European Para Championships (EPC). De eerste editie van het multisport-evenement vindt plaats van 8 tot 20 augustus in Rotterdam. Atleten in tien verschillende parasporten strijden dan om de Europese titels.

De Sportpeiling: zijn sportsponsors genoeg maatschappelijk betrokken?

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor SPORTNEXT en Sport & Strategie regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten van dit mini-onderzoek. Voor de eerste aflevering vroeg Markteffect een panel naar hun mening over de maatschappelijke betrokkenheid van sponsors in de sport.

Golazo investeert in Noorse start-up Safe Cycling

Veiligheid in het wielrennen is meer dan ooit een thema. Voor Golazo staat het al langer hoog op de prioriteitenlijst. Het introduceerde de way-in, way-outs, werkt al jaren met lokale ronden aan het einde van een rit en blijft innoveren op het vlak van veiligheid. Vorig jaar besliste het sportbedrijf om te investeren in de Noorse start-up Safe Cycling, dat innovatieve mobiele led-signalisatie maakt. Ook in de Ronde van Frankrijk is Safe Cycling veiligheidspartner en plaatst het veiligheidsborden op gevaarlijke plaatsen.

Ocean Outdoor mediapartner van de European Para Championships

Ocean Outdoor Nederland wordt mediapartner van de European Para Championships. Ocean Outdoor, marktleider in (Digital) Out-of-Home (DOOH), zal met behulp van hun digitale schermen een breed en divers publiek kennis laten maken met parasporten. Dit partnerschap biedt een unieke kans om de European Para Championships te delen met een groot publiek in en rondom Rotterdam.

KNVB lanceert digitale collectibles voor unieke fanbeleving tijdens WK Vrouwenvoetbal

De KNVB zet met de introductie van The Oranje Beat collectibles tijdens het WK Vrouwenvoetbal, dat van 20 juli tot 20 augustus in Australië en Nieuw-Zeeland wordt gespeeld, een baanbrekende stap in de wereld van fanbeleving. Vanaf nu kunnen supporters van de OranjeLeeuwinnen namelijk unieke digitale collectibles bemachtigen voor exclusieve toegang tot beelden achter de schermen en bijzondere winacties. De KNVB is de eerste sportbond in Nederland die op deze digitale manier nog meer interactie en betrokkenheid mogelijk maakt.

Max Verstappen populairste merkambassadeur van Nederland

Max Verstappen heeft een SponsorRing ontvangen als de populairste merkambassadeur in de sportwereld. Dat is donderdag bekend gemaakt in AFAS Live, tijdens de uitreiking van de awards voor de beste sponsorcases van het jaar.

Het laatste sportmarketingnieuws: Movistar vraagt met 'Iceberg'-collectie aandacht voor klimaat

Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zet.

UEFA en Triple Double lanceren maatschappelijke campagne #FootbALL

In aanloop naar de UEFA Champions League-finale van zaterdag 10 juni lanceert de UEFA haar nieuwste voetbal-maatschappelijke campagne. Met de campagne #FootbALL wil de voetbalassociatie laten zien dat we allemaal welkom zijn in het voetbal, hoe verschillend we ook zijn. Sportmarketingbureau Triple Double is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van deze campagne.

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: impact van de populariteit van vrouwensport

Een uitverkocht Philips Stadion voor de finale van de UEFA Women's Champions League. Hét bewijs dat vrouwensport qua populariteit (weer) grote stappen maakt. In het voetbal, maar ook daarbuiten. Welke kansen biedt dit voor de sport en sponsors?

'Vrijdagavond' als thema van nieuwe wedstrijdbal Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie en Derbystar presenteren samen vol trots het design van de nieuwe wedstrijdbal voor het seizoen 2023/2024. De bal staat volgend seizoen symbool voor de vrijdagavond, die opgeëist wordt door de meest spannende voetbalcompetitie: de Keuken Kampioen Divisie!