Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

PSG en KLABU lanceren limited edition-shirt

Voetbalclub Paris Saint-Germain en het Nederlandse KLABU lanceren vandaag, op de Internationale Dag van het Kind, een limited edition-voetbalshirt. Het shirt is een eerbetoon aan de ‘unbeatable spirit’ van de kinderen in Cox's Bazar (Bangladesh), waar het grootste vluchtelingenkamp ter wereld ligt. Het shirt bevat de emblemen van de Cox’s Bazar Spirit-sportclub, van Paris Saint-Germain en van KLABU en is ontworpen met input van de kinderen zelf.

Inschrijving voor de SponsorRingen geopend vanaf 13 november

Met ieder drie SponsorRingen waren Ajax en ING in 2022 de grote winnaars bij de uitreiking van de SponsorRingen. ABN AMRO en VriendenLoterij wonnen twee keer goud. Wie mogen zich in 2023 in het rijtje met beste sponsorcases scharen? Vanaf 13 november is de inschrijving voor SponsorRingen editie 2023 geopend!

Arjan Blok op termijn nieuwe CEO Nederlandse Loterij

De Raad van Commissarissen van Nederlandse Loterij heeft donderdag 9 november aangekondigd dat Arjan Blok op termijn de nieuwe CEO van Nederlandse Loterij wordt. Arjan Blok is op dit moment CFO en medebestuurder bij de kansspelorganisatie. Zijn benoeming gaat in bij het einde van de laatste termijn van Niels Onkenhout, de huidige CEO van Nederlandse Loterij, uiterlijk 1 september 2024.

De Sportpeiling: intensieve sporters meer betrokken bij politiek

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor SPORTNEXT en Sport & Strategie regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten hiervan. In de derde aflevering behandelen we de betrokkenheid van (niet-)sporters bij de politiek. Dit is één van de resultaten uit onderzoek naar de impact van sport in het sociale domein, dat Markteffect samen met Triple Double uitvoerde.

Holland America Line officiële eventpartner van Internationale Schaatsbond

Holland America Line wordt Official Event Partner van de International Skating Union (ISU). De cruisemaaschappij zal in aanloop naar de Olympische Spelen van 2026 zichtbaar zijn tijdens zowel nationale als internationale wedstrijden.

Sponsor Stories: hoe Team Liga ontstond in een revalidatiecentrum

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Team Liga.

Lacrosse na 120 jaar weer terug op olympisch programma

Het Internationaal Olympisch Comité bevestigde vandaag het nieuws dat al even in de lucht hing: na 120 jaar keert lacrosse bij de Spelen van 2028 in Los Angeles terug op het olympische programma. De Nederlandse Lacrosse Bond liet direct met een persbericht weten verheugd en trots te zijn met deze terugkeer. De bond wil deze olympische status aangrijpen lacrosse de komende jaren breder bekend te maken in Nederland.

Vacature: Rotterdam Topsport zoekt Lid raad van toezicht

Stichting Rotterdam Topsport heeft een vacature voor een Lid van de raad van toezicht voor de zetel 'Topsport'. Bekijk de vacaturetekst hieronder:

ADO Den Haag presenteert uniek derde shirt ter ere van 125 jaar Escher

Ter ere van de 125e geboortedag van M.C. Escher presenteert ADO Den Haag een exclusief shirt. Met dit artistieke shirt versmelten de twee werelden van kunst en voetbal; werelden die emotie, trots en verwondering losmaken. Escher en ADO Den Haag delen een rijk erfgoed en een gezamenlijk trots voor Den Haag.

Techonomy verbindt zich als preferred digital supplier aan de KNVB

Techonomy, een full-service digital marketingbureau, en de KNVB intensiveren de samenwerking op het gebied van advertising, data en performance. Dit om de digitale prestaties van de KNVB naar een nog hoger niveau te brengen.

Sponsor Stories: einde van de Amstel Gold Race nog lang niet in zicht

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: De Amstel Gold Race.

Sport en gaming komen samen: Tilburgse straten transformeren tot digitale gamewereld

De Gemeente Tilburg, BrabantSport en Techonomy transformeren Tilburg in een digitale wereld, waarin sport en gaming samenkomen. Samen introduceren zij de game “Sprint van je leven!, een innovatief concept waarin deelnemers worden gemotiveerd om de ‘sprint van hun leven’ te rennen tijdens de spectaculaire, fysieke, ultieme eindsprint over een 100-meter baan.

Na Ajax en Oranje mocht mønaerk ook voor PSG aan de slag

Ter ere van het elfde kampioenschap dat Paris Saint-Germain afgelopen seizoen behaalde, waarmee de club de recordkampioen van Frankrijk werd, produceerde mønaerk onlangs een film voor 'Les Parisiens'. Het is een op het eerste oog opvallende samenwerking, tussen de uit Amersfoort afkomstige creatieve studio en de miljardenclub uit Parijs, ware het niet dat mønaerk eerder ook al vergelijkbare films heeft gemaakt voor bijvoorbeeld AFC Ajax en Oranje.

The George: nieuwe app met verhalen over de romantiek, nostalgie en historie van het voetbal

The George is een nieuwe app met voetbalverhalen die doorgaans onder de radar blijven. In tegenstelling tot andere nieuwssites richt de app zich op de romantische, nostalgische en historische kant van het spelletje. Maak je klaar voor verhalen over gevallen helden, oude stadions en vergeten voetballers!

Philips en PSV veroveren wereldrecord met langstlopende sponsorship in de sport

De langlopende sponsorverbintenis tussen Philips en PSV is goed voor een wereldrecord. Dat maakten Philips en PSV bekend op 1 september, daags na het 110-jarig bestaan van de voetbalclub. Dit record wordt officieel bekrachtigd door de erkenning als ‘Longest time to sponsor a sports team’ in het Guinness Book of World Records en wordt gevierd met onder andere een deepfake video met Frits Philips en een exclusief PSV-shirt.