Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: adidas geeft Diego Armando’s uit 1981 bijzonder cadeau

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: PTT Telecompetitie plaveit weg voor naamgevende sponsorships

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: PTT Telecom en de KNVB.

Het laatste sportmarketingnieuws: Drie bonden organiseren gezamenlijk NK

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit zijn de meest opvallende momenten van Tokio 2020

De Olympische Spelen in Tokio konden ondanks de coronacrisis deze zomer een jaar later dan gepland alsnog doorgaan. De Zomerspelen waren alles behalve normaal: met mondkapjes, zonder publiek en enkele sporters die in quarantaine moesten. Ze zullen voor Nederland vooral de geschiedenis ingaan als de meest succesvolle Spelen ooit. In totaal won TeamNL 36 medailles, veel meer dan het oude record van 25 medailles in Sydney 2000. Hoe zijn deze Olympische Spelen besproken op social media? In dit artikel zetten we de meest opvallende momenten van Tokio 2020 op social media voor je op een rij aan de hand van data van OBI4wan.

Holland Casino wil samen met Nederlandse voetbalcompetities voorbeeldfunctie vervullen

Holland Casino is met ingang van komend seizoen (2021/’22) 'responsible betting partner' van de Nederlandse betaald voetbalcompetities Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie en ESPN. In de samenwerking, die is afgesloten voor vier jaar, is veel aandacht voor preventie en voorlichting over veilig en verantwoorde deelname aan online kansspelen.

Team Jumbo-Visma heeft primeur met eigen digitale theater

Als eerste sportploeg ter wereld opent Team Jumbo-Visma haar eigen digitale theater. Een 3D-omgeving waar fans content kunnen ervaren zoals ze dat gewend zijn in een bioscoop. Het concept wordt gelanceerd met de Tour de France-documentaire 'Plan B, the fall & rise'? Het verhaal over hoe een dramatische eerste week uitmondde in de beste Tour de France-prestatie van het team ooit met een tweede plaats in het algemeen klassement en vier ritzeges.

Nu in het magazine: Nieuw geld in de sport

In het nieuwe SPORTNEXT Magazine is er uiteraard veel aandacht voor de sportzomer. We kijken hoe de media en TeamNL omgaan met de coronabeperkingen en de businessmodellen van de Grands Prix van Nederland en België worden naast elkaar gelegd. Ook onderzoeken we in het zomernummer de nieuwe geldstromen in de sport.

10 social media-tips en trends voor de zomer van 2021

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Met onderstaande tips en trends ben jij als organisatie of merk helemaal klaar voor de start van een nieuw sportseizoen. Content Stadium deelt in deze blog 10 goede voorbeelden om je social media-strategie verder aan te scherpen, de fan engagement te verhogen en nieuwe volgers te genereren.

Het laatste sportmarketingnieuws: eToro nieuwe hoofdsponsor Vitesse

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Deze innovaties helpen TeamNL op weg naar olympisch goud

De Olympische Spelen zijn afgelopen vrijdag begonnen. In de jacht op (gouden) medailles maken details vaak het verschil. Innovaties kunnen bijdragen aan betere prestaties. Voor de TeamNL-atleten heeft de TU Delft verschillende sportinnovaties ontwikkeld. Zo wordt er in Tokio gefietst op de snelst mogelijke baanfiets, draagt het hele Nederlandse team een Cool Cap ter verkoeling, stuurt een supercomputer de zeilers een gedetailleerde windvoorspelling en krijgen de Paralympische rolstoelbasketbaldames essentiële data over hun trainingsprestaties.

Het laatste sportmarketingnieuws: Marcel Beerthuizen nieuwe directeur Ziggo Sport

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlandse Loterij steunt TeamNL tijdens Spelen met unieke campagne

Nederlandse Loterij steunt al jaren de gehele Nederlandse sport, in al zijn facetten. En met de Olympische Spelen in Tokio voor de deur is het dan ook niet meer dan logisch dat de komende weken vooral TeamNL centraal staat. Eén ding is zeker, de Spelen worden anders dan alle voorgaande edities. Vanwege Covid-19 zijn stadions leeg, mogen de sporters het Olympisch dorp niet verlaten en vertrekt iedereen die zijn of haar sportieve prestatie erop heeft zitten, binnen 48 uur met het vliegtuig naar huis. Dat is niet zoals de meeste sporters zich de Olympische Spelen ooit hadden voorgesteld, dus redenen genoeg voor Nederlandse Loterij om de sporters van TeamNL met een grote campagne een hart onder de riem te steken.

Internationale Judo Federatie betrekt jongeren via Minecraft bij haar sport

De Internationale Judo Federatie (IJF) heeft vlak voor de start van de Olympische Spelen haar eigen online Minecraft experience gelanceerd, genaamd 'The Mystery of The Budokan'. Kinderen van over de hele wereld, die beschikken over Minecraft, kunnen gratis samenkomen in een speciaal gemaakte judowereld. Het is de eerste keer dat een sportfederatie de game Minecraft gebruikt om nieuwe generaties kennis te laten maken met haar sport.

The Line Up: Sportzomer 2021 editie

In de maandelijkse rubriek van SportVibes, genaamd ‘THE LINE UP’ praat het sportmarketingbureau je bij over de laatste en meest in het oog springende ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. In de nieuwste editie lees je alles over de tofste content, campagnes en activaties rondom de sportzomer van 2021.

Triple Double gaat nieuw tijdperk in

Sportmarketingbureau Triple Double wordt volledig onderdeel van Golazo Nederland. Het sportbedrijf is sinds 2017 voor 50% aandeelhouder van Triple Double en breidt haar belang nu uit naar 100%. Oprichter Bob van Oosterhout en zijn compagnons Michel van Grunsven en Norberth Korsmit blijven betrokken bij het bedrijf.