Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Naamsverandering Lagardère in SPORTFIVE betekent geen wijziging van koers

Sportmarketingbureau Lagardère Sports and Entertainment heeft afscheid genomen van haar bedrijfsnaam en heet opnieuw SPORTFIVE, de naam die het bureau had tot 2015. De naamsverandering betekent echter geen wijziging van de koers, zo laat Dönüs Coban, commercieel directeur Nederland bij SPORTFIVE, aan SPORTNEXT weten.

Europese gamers gaan op bloemenjacht voor de WHO

Fans van het professionele OG Esports team zetten zich de komende weken in om de bloemensector een steuntje in de rug te geven. Tegelijkertijd zamelen ze geld in voor het WHO Covid-19 solidariteitsfonds. OG Esports werkt hierin samen met FloraQueen, een van de grootste retailers wereldwijd in de bloemensector.

Het laatste sportmarketingnieuws: Europese topcompetities maken zich klaar voor herstart

In de week waarin in Duitsland een drive-in polsstokhoogspringen wedstrijd werd aangekondigd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees gratis de speciale editie van Sport & Strategie

In een speciale editie van het vakblad Sport & Strategie wordt uitgebreid stilgestaan bij de gevolgen van de coronacrisis voor de sport van alle kanten. Zo schetsen Michel van Grunsven (Triple Double) en Patrick Wouters van den Oudenweijer (House of Sports) de impact van het coronavirus op sportmarketing en -sponsoring. Tweede Kamerlid Rudmer Heerema (VVD) breekt in het coverinterview een lans voor de breedtesportinfrastructuur met 25.000 verenigingen. Deze editie is nu als gratis e-zine te lezen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Harry Kane wordt shirtsponsor van oude club

In de week waarin Cambuur en De Graafschap in de rechtszaal hun meerdere moesten erkennen in de KNVB, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Klein deel Nederlanders weert sportevenementen in toekomst vanwege coronavirus

Een klein deel van de Nederlanders (6%) gaat in de toekomst geen sportwedstrijden of sportevenementen meer bezoeken vanwege het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect in samenwerking met SPORTNEXT en Sponsorreport.

Esports Summer College: ontdek de kansen van esports & gaming

Nooit eerder waren er zoveel online interacties als in deze tijd. Esports & gaming is een antwoord gebleken op de constante drang naar competitie, uitdagingen en het samenkomen van mensen. Juist in deze tijd biedt esports & gaming kansen voor merken en het gemeentelijk domein. Welke kansen dit precies zijn, hoor je tijdens de gratis Esports Summer College op 27 mei.

Dare to Activate: 5 spraakmakende sportactivaties

Vanwege het coronavirus is het voor sponsors moeilijker dan ooit hun partnerships te activeren. Want hoe betrek je fans bij jouw campagne als er geen sportevenementen en -wedstrijden zijn? Ter inspiratie organiseerde Triple Double de webinar ‘Dare to Activate’, waarin het aan de hand van internationale topcases liet zien hoe je tot spraakmakende sponsoractivatie komt. Nu en in de toekomst. We lichten vijf campagnes uit.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sportclubs maken zich grote zorgen over gevolgen coronacrisis

In de week waarin een online show van Juventus 11 miljoen Chinese kijkers trok, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Sponsorindustrie is ondanks corona gezond'

In de week waarin Willem II het contract met hoofsponsor Destil verlengde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

SPORTNEXT Live Q&A met Chris Woerts: "Eredivisieclubs hadden eerder zelf regie moeten nemen"

Chris Woerts vindt dat de Eredivisieclubs eerder zelf de regie hadden moeten nemen met betrekking tot de afloop van de competitie. De KNVB besloot vrijdag na een chaotische vergadering het seizoen 2019/’20 te bevriezen en geen promotie-degradatieregeling te hanteren. Woerts was donderdag 23 april de eerste gast in de eerste SPORTNEXT Live Q&A.

Het laatste sportmarketingnieuws: Extra miljoen euro voor noodfonds NOC*NSF

In de week waarin Phil Mickelson en Tiger Woods bekendmaakten opnieuw met elkaar in duel te gaan om geld op te halen voor de bestrijding van het coronavirus, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Burgemeesters willen verbod op sportwedstrijden

In de week waarin de Tour de France werd verplaatst naar eind augustus, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Premier League loopt mogelijk 1 miljard mis

In de week waarin Amazon bekendmaakte te werken aan eigen games en een gamingplatform, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Steunpakket van 11 miljoen euro beschikbaar voor voetbalclubs

De Oranjespelers (Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en Jong Oranje), hoofdsponsor ING en de KNVB hebben gezamenlijk een financieel steunpakket voor de clubs gepresenteerd. Zij willen hiermee clubs die in financiële problemen verkeren ondersteunen.