Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

AZ en Kansino geven plek in dug-out weg tijdens kraker tegen Ajax

Op zaterdag 17 en zondag 18 september pakt Kansino in samenwerking met AZ uit voor AZ-fans. Het hele weekend staat in teken van de kraker AZ tegen Ajax die op zondag plaatsvindt in de thuisbasis van de Alkmaarse voetbalclub. Dit betreft een Dug-out op het Waagplein, een fotomoment met AZ-spelers, een stadionquiz en een vuurwerkshow. Acht fans maken kans op de hoofdprijs: een plaats in de dug-out tijdens de wedstrijd.

Volleybaldames op weg naar WK gevolgd in AD-docu

Anderhalf jaar lang zijn de volleybalsters van TeamNL van dichtbij met een camera gevolgd. Vanaf de Volleyball Nations League 2021 in Rimini tot de laatste voorbereidingen deze maand is de weg van Oranje vastgelegd naar het WK Volleybal, dat vanaf 23 september in Nederland plaatsvindt. De documentaire ‘Opdracht Oranje’ is in zes afleveringen op AD.nl te zien. Aflevering één en aflevering twee staan inmiddels online. Met dit partnership met DPG Media willen Nevobo en TIG Sports als organisator van het WK Volleybal extra aandacht genereren voor de Nederlandse volleybaldames.

Voor in de agenda: SponsorLive is terug op 17 november!

SponsorLive is dé bijeenkomst van de European Sponsorship Association (ESA), een evenement dat je als sponsorprofessional in Europa niet aan je voorbij kunt laten gaan. Dit jaar wordt het op donderdag 17 november georganiseerd in de Docks Dome in Brussel.

Vacature: Arko Sports Media zoekt een (Jr) grafisch vormgever

Arko Sports Media is per direct op zoek naar een (jr) grafisch vormgever.

"Twitter explodeert rondom de GP’s"

Na het enorme succes van vorig jaar keert dit weekend de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix -terug naar Zandvoort. Twitter blijft de online bestemming voor fans in heel Nederland om het geluid van de motoren en het gejuich van de F1-supporters over de hele wereld te horen. Simone Tomassetti, Senior Manager Global Content Sport Partnerships bij Twitter, vertelt in een interview met Sponsorreport.nl over hoe Twitter de ervaring voor Nederlandse F1-supporters verrijkt en voor merken versterkt.

Nieuw tijdperk vrouwensport na winst Engels vrouwenelftal op EK

Afgelopen 31 juli zag maar liefst een record aantal van 17,4 miljoen mensen op tv het Engelse nationale vrouwenelftal met 2-1 winnen van Duitsland. Omdat dit de eerste keer is dat een Engels mannen- of vrouwenelftal het Europees Kampioenschap heeft gewonnen zal deze overwinning de boeken ingaan als een van de belangrijkste overwinningen in het Engelse voetbal. Maar welke gevolgen heeft dit nu voor de vrouwensport?

Rotterdam warmt met Volley Runner game op voor WK Volleybal Vrouwen 2022

Met de lancering van de game Volley Runner is het opwarmen voor het WK Volleybal Vrouwen 2022 begonnen. De nieuwe mobiele game werd door Rotterdam Topsport, Gemeente Rotterdam en de Nederlandse Volleybalbond gelanceerd in de Markthal in Rotterdam. De andere speelsteden Apeldoorn en Arnhem zijn ook het decor van de game, waarmee de organisaties op een laagdrempelige manier meer (jonge) mensen hopen te enthousiasmeren voor het WK Volleybal Vrouwen 2022.

Triple Double en SportVibes onderdeel La Vuelta Holanda-peloton

Dit weekend is het dan eindelijk zover: de renners van La Vuelta gaan drie geweldige etappes afleggen door Utrecht en Noord-Brabant. Het is de 77ste editie van het Spaanse wielerevent en pas de vierde keer dat het buiten Spanje start.

Sport, business en overheid staan centraal bij sportmarketingcongres tijdens WK Volleybal in Nederland

Op vrijdag 30 september 2022 organiseren Arko Sports Media en Techonomy de eerste editie van SportNXT, hét sportmarketingcongres van Nederland op het snijvlak van sport, business en overheid. SportNXT wordt georganiseerd in het GelreDome te Arnhem, voorafgaand aan de WK Volleybalwedstrijd Nederland-België. Gasten kunnen als afsluiter van het congres de Derby der Lage Landen live meemaken. Het congres wordt mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse Volleybalbond en Provincie Gelderland.

Sponsor Stories: Betrokken Nelli Cooman bezorgde Turbana in recordtempo naamsbekendheid

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Nelli Cooman en Turbana.

Het laatste sportmarketingnieuws: Premier League vraagt clubs om verbod op shirtsponsoring gokbedrijven

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Hoe (club)waarden FC Utrecht helpen de ambities te verwezenlijken

FC Utrecht heeft de ambitie om een topclub vanuit het hart van Utrecht te worden. Op allerlei gebieden, van sportief tot commercieel gaat de lat omhoog. Minimaal top 6 van Nederland. Door alles en iedereen mee te krijgen in het verhaal van FC Utrecht is het belangrijk om te weten wat de waarden van de club zijn, want concrete waarden zijn essentieel voor de identiteit van de organisatie.

Het laatste sportmarketingnieuws: Verbod op gebruik BN'ers en oud-voetballers in gokreclames

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nieuwe naamgevend partner Azerion wil aandacht Vrouwen Eredivisie structureel verhogen

Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentplatform verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal, gebruikmakend van Azerion’s platform dat een bereik van honderden miljoenen gebruikers kent. De ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie.

Unibet steekt 50 Nederlandse amateurteams in nieuw tenue

Unibet wordt sponsor van het Nederlandse amateurvoetbal. Met de campagne ‘Unibet. Jouw Teamsponsor’ gaat de aanbieder van online sportweddenschappen Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.