Remco Tervoort

Van mei 2016 tot medio 2022 Communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken geweest bij onder andere Livescope en voorheen NU.nl. Inmiddels werkzaam als PR- en communicatieadviseur bij Koolhoven & Partners.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

WTA loopt tientallen miljoenen mis na annuleren toernooien in China om zorgen over Peng

De WTA gaat voorlopig geen toernooien organiseren in China en Hongkong. De tennisbond heeft dit besloten vanwege de zorgen die er zijn over Peng Shuai. De Chinese tennisster beschuldigde vorige maand voormalig vicepremier Zhang Gaoli van seksueel misbruik, waarna er twee weken niets van haar werd vernomen. De beslissing van de WTA kan de bond mogelijk tientallen miljoenen euro's aan inkomsten kosten.

Hoe Nike door de metaverse en NFT’s te omarmen toonaangevend blijft

Nike is eigenlijk al sinds de oprichting van het merk een voorbeeld geweest voor andere bedrijven op het gebied van marketing. Anno 2021 blijft het Amerikaanse bedrijf innoveren. Als één van de eerste grote (sport)merken stort Nike nu zich in de ‘nieuwe’ digitale wereld, waar de metaverse, smart contracts en NFT’s een grote rol in spelen. Een inkijkje in de nieuwe digitale strategie van Nike.

Hoe schaken een hit werd op Twitch

Een van de oudste spellen ter wereld is sinds de start van de coronapandemie uitgegroeid tot een hit op Twitch. Schaken werd in korte tijd dankzij de video’s van een topschaker en zijn samenwerking met verschillende influencers immens populair op het streamingkanaal.

Het decennium van impact-sponsoring

Een ‘mutual benefit partnership’, oftewel een samenwerking met wederzijdse voordelen. Het is de term die het meest beklijft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres in Rotterdam Ahoy en ook de term die meteen duidelijk maakt welke veranderingen er in de sponsor- en marketingwereld plaatsvinden. Impact maken met partnerships is belangrijker dan ooit.

Deze gokbedrijven zijn actief in de Nederlandse sportwereld

Sinds 1 oktober mogen bedrijven legaal online gokken aanbieden in Nederland. De aanbieders van sportweddenschappen zijn sinds de opening van markt erg actief op sponsorgebied. In dit artikel bieden we een overzicht van welke gokaanbieders partnerships in de sport hebben afgesloten.

KNBSB denkt met Baseball5 jonge, ongebonden sporter te bereiken

Om wereldwijd meer jongeren te interesseren in honkbal en softbal is de nieuwe urban spelvorm Baseball5 ontwikkeld. Deze laagdrempelige en toegankelijke vorm van honkbal wint ook in Nederland aan populariteit. De Koninklijke Nederlandse Baseball en Softball Bond (KNBSB) is de afgelopen jaren druk geweest de nieuwe sport te promoten en implementeren in ons land. Met de KNBSB bespreken we de plannen van de bond, de commerciële mogelijkheden en de ambities.

Dit populaire mediabedrijf zet talentvolle basketballers in de spotlights op weg naar de NBA

De route voor een talentvolle basketballer naar de NBA was jarenlang min of meer in beton gegoten. Na de middelbare school volgde de universiteit en voor de besten lonkte daarna het mekka van het basketbal. Maar die tijden kunnen weleens voorbij zijn. Het onder jongeren razendpopulaire Overtime heeft een eigen basketbalcompetitie opgezet waarin de grootste talenten van over de hele wereld – tegen betaling – met elkaar duelleren.

Club Brugge zet nieuwe stap in fanbeleving: jubileum gevierd met AR ervaring

Hoe vier je als sportclub anno 2021 een jubileum? Door de fysieke en digitale wereld met elkaar te combineren, zo dacht Club Brugge. Voor de viering van het 130-jarig bestaan van de Belgische voetbalclub is een wandeling in augmented reality door de stad Brugge ontwikkeld. Het gebruik van AR is een nieuwe stap in de fanbeleving van Club Brugge.

Maak kennis met de Climate Pledge Arena - het stadion van de toekomst

Na een verbouwing van drie jaar met een prijskaartje van ruim 1 miljard dollar, opende de Climate Pledge Arena in Seattle op vrijdag 22 oktober eindelijk officieel haar deuren. Het stadion in de staat Washington wordt de nieuwe thuisbasis van ijshockeyploeg Seattle Kraken en basketbalteam Seattle Storm. Maar wat de Climate Pledge Arena vooral bijzonder maakt, is de aandacht voor duurzaamheid en klimaatverandering.

Sport speelt belangrijke rol in nieuwe klantprogramma VodafoneZiggo

Naast het binden van nieuwe klanten is er in de marketingwereld steeds meer aandacht voor het behoud van huidige klanten. Met dit in het achterhoofd lanceert VodafoneZiggo het nieuwe klantprogramma Priority. Onder meer Ajax en de Ziggo Dome behoren tot de eerste partners. Thomas Metz (Senior Sponsor Manager Sports) legt uit hoe de partnerships van Ziggo op het gebied van sport bijdragen aan het nieuwe klantprogramma.

Sportunity kan ongebonden sporter beter in kaart brengen via event-platform TRACX

De coronapandemie heeft voor een aantal grote veranderingen op het gebied van sport en bewegen gezorgd. Virtuele evenementen hebben hun intrede gedaan, de groep ongebonden sporters is verder gegroeid en vanuit de overheid is de aandacht voor gezondheid en vitaliteit groter dan ooit, om maar een paar ontwikkelingen te noemen. Door de intensieve samenwerking met MYLAPS en de overname van het event-platform - dat vanaf nu verder gaat onder de naam TRACX - hoopt het digitale sportmarketingbureau Sportunity nog beter te kunnen inspelen op deze trends.

Eredivisie wil fans beter leren kennen om competitie te laten groeien

In navolging van sportclubs beginnen ook steeds meer competities een directe relatie met hun fans op te bouwen. Want wie zijn supporters kent is relevanter voor (potentiële) sponsors, waarmee extra inkomsten gegenereerd kunnen worden die ten goede komen aan de clubs. De Eredivisie heeft als één van de eerste Europese voetbalcompetities een uitgebreide fanstrategie met een focus op data ontwikkeld. De strategie, ontwikkeld in samenwerking met Two Circles en Sports Alliance, moet inzichtelijk maken wie de fans van de Eredivisie precies zijn.

Engelse clubs lopen mogelijk ruim 100 miljoen euro mis vanwege verbod op goksponsoring

Voetbalclubs in Engeland lopen de komende jaren mogelijk tientallen miljoenen euro’s mis, vanwege een aanpassing in de wetgeving over sponsoring door gokbedrijven. De regering kijkt naar een verandering in de Gambling Act.

Hoe KLABU zichzelf via een kledinglijn en ambassadeurs op de kaart zet

Slechts een paar jaar na de oprichting werkt KLABU al samen met grote organisaties als Paris Saint-Germain en game-uitgever EA Sports. Het humanitaire sportmerk heeft als doel iedereen ter wereld toegang te geven tot sport. Door clubhuizen in vluchtelingenkampen te bouwen wordt er vorm gegeven aan deze ambitie. Hoe KLABU via een kledinglijn en een groeiende groep ambassadeurs haar bijzondere verhaal verteld én wil uitgroeien tot hét sportkledingmerk dat mensen overal ter wereld in staat stelt te sporten.

Wordt Botic van de Zandschulp het nieuwe uithangbord van het Nederlandse tennis?

Hij behaalde vrijwel uit het niets de kwartfinales van de US Open en veroverde als ‘Comeback Man’ de harten van tennis liefhebbend Amerika. Botic van de Zandschulp is in anderhalve week tijd uitgegroeid tot een bekende naam in de tenniswereld. Is de bescheiden Nederlander het nieuwe uithangbord van het mannentennis? En staan bedrijven nu in de rij om met hem samen te werken?