Remco Tervoort

Van mei 2016 tot medio 2022 Communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken geweest bij onder andere Livescope en voorheen NU.nl. Inmiddels werkzaam als PR- en communicatieadviseur bij Koolhoven & Partners.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

Digitale transformatie Vitesse: 'We zetten de supporter centraal'

Vitesse ontwikkelde vorig jaar een nieuwe marketing- en communicatiestrategie. De club onderging een digitale transformatie, met als belangrijkste doel een betere verbinding krijgen met de supporters en de regio. We maken aan het eind van 2018 de balans op met Mascha van Werven, manager Marketing en Communicatie bij Vitesse, en Michaël van Rijn, Digitaal en innovatie manager van Vitesse.

Zo ziet de digitale strategie van de KNSB eruit

NOC*NSF startte begin 2015 met een groot project: de transitie in de sport, mede ingegeven door de kansen die de digitalisering biedt. Nu, drieënhalf jaar later, hebben veel sportbonden zichzelf opnieuw uitgevonden. Zo ook de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond (KNSB). De schaatsbond ontwikkelde het afgelopen jaar een nieuwe digitale strategie die schaatsers en schaatsfans meer beleving moet bieden en kinderen moet enthousiasmeren voor de sport.

Vitesse lanceert seizoenkaart en tickets in clubapp

Vitesse lanceert een digitale seizoenkaart native in de officiële Vitesse-app. Samen met digitale bureaus Dept, Zicht en Sports Alliance heeft Vitesse dit kunnen realiseren. Doordat Vitesse-supporters één inlog hebben om gebruik te maken van alle Vitesse-applicaties, is het mogelijk om aan die inlog ook de seizoenkaart en tickets te koppelen.

Social media als nieuwe inkomstenbron voor de sport

Veel organisaties in de sportwereld hebben de laatste jaren ontdekt welke mogelijkheden social media bieden. Met één bericht op Facebook, Instagram of Twitter kunnen miljoenen mensen bereikt worden; interessant voor de organisatie zelf, maar minstens zo interessant voor sponsors. Social media zijn uitgegroeid tot een nieuwe inkomstenbron. "Er is een nieuw verdienmodel ontstaan."

Veranderagenda Eredivisie: 'Vlees, noch vis'

Na twee jaar lang vergaderen en overleggen presenteerden de 18 Eredivisieclubs donderdag de uitkomsten van de Veranderagenda. Het doel van het traject was een forse inkomstenverhoging om zo weer een grotere rol van betekenis te spelen in Europa. Maar die missie lijkt mislukt. Hoe kijken drie prominente sportmarketeers naar de uitkomsten van de Veranderagenda?

NBB ziet grote toekomst voor 3x3 basketball: 'Het past bij de tijdsgeest'

3x3 basketball is de grootste urban teamsport ter wereld. En Nederland behoort tot de toplanden in deze nog relatief nieuwe sport. Met het WK in Amsterdam volgend jaar op de rol en het debuut van 3x3 basketball bij de Olympische Spelen van 2020 in Tokio in het vooruitzicht, ligt de weg open voor de Nederlandse Basketball Bond om de sport naar een groot publiek te brengen.

Hoe Real Murcia door uitgifte van aandelen toekomst wil verzekeren

Real Murcia wordt al jaren geteisterd door financiële problemen. De Spaanse voetbalclub grijpt nu een laatste redmiddel aan om het voortbestaan te verzekeren. Het doet een beroep op haar supporters. Iedereen kan voor €0,122 een aandeel van Real Murcia kopen.

Zo laat je data werken voor jouw organisatie

Data zijn niet meer weg te denken uit de sportwereld. Of het nou gaat om clubs, bonden, overheid of media; data-verzameling staat overal centraal. Tijdens alweer de zevende SPECO Tour van Fontys Economische Hogeschool Tilburg op 6 november kwamen het gebruik van data en technologie in de sport uitgebreid aan bod. Na vier presentaties was de conclusie duidelijk: data kunnen elke organisatie verder helpen.

Sportevenementen in Nederland trokken in 2017 11,7 miljoen bezoeken

De 548 belangrijkste sportevenementen in Nederland trokken in 2017 samen 11,7 miljoen bezoeken. De NN Marathon Rotterdam was het best bezochte evenement van vorig jaar. Rabobank was de meest voorkomende sponsor. Dat blijkt uit de Sport Evenementen Monitor 2018 van onderzoeksbureau Respons.

'Assen nog altijd in de race voor Grand Prix in Nederland'

Wordt het Zandvoort of toch Assen? Sinds vorige week is de discussie over waar een eventuele Nederlandse Grand Prix moet plaatsvinden weer opgelaaid. Volgens Arjan Bos, voorzitter van het TT circuit Assen, is er door Formule One Management Limited geen voorkeur uitgesproken en is Assen dus nog in de race voor een eventuele Dutch GP. Dat zei Bos woensdag in de BV Sport op ALLsportsradio.

Hoe kies je de juiste ambassadeur voor jouw merk?

Sponsoring kom je overal tegen. In de sportwereld, in de cultuursector en bij bijzondere initiatieven, zoals goede doelen. Zowel op grote, als kleine schaal zijn goede voorbeelden te vinden. Maar je komt minstens net zoveel mislukte samenwerkingen tegen. Hoe kies je als organisatie nou de juiste ambassadeur voor jouw merk?

KNVB en ARAG scoren met unieke beelden van de VAR

Elke voetballiefhebber heeft het zondag gezien: de rode kaart van verdediger Jeremiah St. Juste in de wedstrijd Ajax-Feyenoord. Dit was het meest besproken moment van de afgelopen speelronde in de Eredivisie, niet in de laatste plaats omdat Video Assistent Referee Danny Makkelie een belangrijke rol speelde bij het wegsturen van de Feyenoord-verdediger. Dankzij een samenwerking tussen de KNVB en ARAG kunnen we nu allemaal zien hoe deze beslissing tot stand kwam in het zogenaamde ARAG KNVB VAR moment; content waar de voetbalfan op zit te wachten.

Nederlandse schaatskampioenschappen ook komende vier jaar bij NOS

De schaatsbond KNSB en de NOS hebben hun langdurige samenwerking verlengd tot en met het seizoen 2021-2022. Ook de komende vier jaar zijn de nationale schaatskampioenschappen te zien bij de NOS.

Slimme campagne #PlayUnified opent deuren voor Special Olympics

Arjen Robben die duelleert met doelman Bernd Derksen, Erik van Loenen die de uitdaging aan gaat met Epke Zonderland, of olympisch medaillehoudster Maartje Ellenkamp die Ireen Wüst uitdaagt. De afgelopen weken zijn 14 topsporters uitgedaagd door 14 bijzondere sporters in het kader van #PlayUnified. Het doel van de campagne is zorgen voor een inclusieve (sport)maatschappij. Qua exposure en aandacht is de actie nu al geslaagd.

DAZN geeft bokser Alvarez ‘lucratiefste sportcontract ooit’

Profbokser Saul ‘Canelo’ Alvarez is in één klap een van de bestverdienende sporters ter wereld geworden. De 28-jarige Mexicaan heeft namelijk een zeer lucratief contract getekend met streamingplatform DAZN. De wereldkampioen in het middengewicht van de boksbonden WBA en WBC krijgt ruim 317 miljoen euro (365 miljoen dollar) voor elf gevechten.