Remco Tervoort

Van mei 2016 tot medio 2022 Communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken geweest bij onder andere Livescope en voorheen NU.nl. Inmiddels werkzaam als PR- en communicatieadviseur bij Koolhoven & Partners.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

KNLTB wil groei padel doorzetten met nieuw platform Padelboeker

Padel is een van de snelstgroeiende sporten ter wereld en ook in Nederland schieten de nieuwe padelbanen als paddenstoelen uit de grond. Met een zoek- en boekingsplatform, een nieuwe positionering en de fusie met de Nederlandse padelbond NPB bereidt de KNLTB zich voor op de toekomst. “Waarom zou er geen mobiele padelbaan op Lowlands kunnen staan?"

Ajax kweekt goodwill met afscheidscampagne Van de Beek

Het afscheid van Donny van de Beek liet Ajax niet onopgemerkt voorbijgaan. Net als bij de transfer van Frenkie de Jong naar FC Barcelona, tuigden de Amsterdammers voor de overgang van de middenvelder naar Manchester United een speciale campagne op. Onder de naam #DreamlikeDonny werden fans opgeroepen een afscheidsboodschap voor Van de Beek achter te laten. Daar werd massaal gehoor aan gegeven.

Ajax creëert nieuw verdienmodel met livestreams op YouTube

De wedstrijden van Ajax tegen Eintracht Frankfurt en Union Berlin zijn dit weekend zowel in Nederland als Duitsland op tv te zien, terwijl de rest van de wereld de duels kan volgen via YouTube. Door de wedstrijden op deze manier aan te bieden, creëren de Amsterdammers een nieuw verdienmodel.

Tijd voor een make-over van Team VVCS

Al jarenlang biedt VVCS (De Vereniging van Contractspelers) werkloze voetballers de kans een nieuwe club te vinden. Het zogenaamde Team VVCS speelt in de voorbereiding op een nieuw seizoen altijd een aantal oefenwedstrijden tegen profclubs, waarmee spelers zichzelf in de kijker kunnen spelen. Een goed initiatief, maar de promotie van de ploeg (en de spelers) moet anders. Om het gelegenheidsteam meer in de spotlights te zetten is het tijd voor een make-over van Team VVCS.

De cruciale rol die wearables spelen bij de terugkeer van topsport

Er wordt bijna overal ter wereld inmiddels weer volop professioneel gesport. De atleten en staf moeten zich aan uitgebreide protocollen houden om de kans op besmetting met het coronavirus zo klein mogelijk te krijgen. Wearables spelen hierbij een grote rol. Deze slimme horloges en ringen helpen namelijk mogelijk tijdig het coronavirus op te sporen. Hoe wearables helpen de sport weer op te starten.

Dit zijn de kledingsponsors in de Eredivisie seizoen 2020/’21

Met oefenwedstrijden in de hele maand augustus is de comeback van de Eredivisie begonnen. Op zaterdag 12 september trappen FC Utrecht en AZ het seizoen 2020/’21 af. Vanwege het coronavirus werd het vorige seizoen abrupt afgebroken, waarna de KNVB besloot geen enkel team te laten promoveren of degraderen. We zien dus nog veel dezelfde kledingsponsors bij de clubs, hoewel twee topclubs wél van sponsor wisselden.

Dit zijn de 10 meest innovatieve sportbedrijven van 2020

Innovatie wordt de laatste jaren een steeds belangrijker onderwerp in sport. Zowel op als naast het veld gaat de ontwikkeling enorm snel. Het Amerikaanse innovatieplatform voor marketing, media en branding, Fast Company, publiceert jaarlijks een lijst met de 10 meest innovatieve sportbedrijven ter wereld. Het bedrijf Nex Team is in 2020 koploper.

Dit zijn de 50 meest waardevolle sportclubs van 2020

Het gerenommeerde Amerikaanse zakenblad Forbes publiceert jaarlijks een lijstje met de 50 meest waardevolle sportclubs. Voor het vijfde jaar op rij wordt de top 50 aangevoerd door de Dallas Cowboys. De NFL-club is momenteel $5,5 miljard waard. De lijst wordt opnieuw gedomineerd door NFL-teams; meer dan de helft van de clubs in de lijst komt uit in de NFL. Real Madrid is opnieuw de meest waardevolle voetbalclub met een waarde van $4,24 miljard.

eBattle bood Ziggo kans Ajax-fans toch te bereiken

Als afsluiting van een zeer apart seizoen organiseerde Ajax en Ziggo op 17 juli wederom de Ziggo eBattle. Er werd dit jaar echter niet alleen gezocht naar het grootste FIFA-talent, vier Ajax-spelers namen het samen met bekende Nederlanders en influencers ook tegen elkaar op in FIFA 20 zodat Ziggo en Ajax vlak voor de zomervakantie toch nog een groot deel van de supporters konden bereiken.

Waarom TOTO met tien Eredivisieclubs partnerships sluit

TOTO baarde vorige week opzien door op vier verschillende dagen partnerships aan te gaan met maar liefst negen verschillende Eredivisieclubs. Op 30 juli kwam daar ook PSV nog bij. De enige legale aanbieder van sportweddenschappen op de Nederlandse markt bereidt zich met deze stap voor op de legalisatie van de gokmarkt in Nederland. Daarnaast wil TOTO zich met de samenwerkingen nog meer binden aan het voetbal.

BEAT Cycling wil met nieuw partnermodel naar Pro Continentaal niveau

BEAT Cycling heeft sinds de oprichting in 2016 gestaag gebouwd aan het opzetten van een community-driven wielerploeg. Na vier jaar is het tijd voor de volgende stap: een ProTeam licentie verwerven. Om dit doel te bereiken is een nieuw partnermodel geïntroduceerd, waarbij een pay-as-we-grow variabele wordt toegevoegd aan de propositie.

NBA-bubbel versnelt rol van atleten als dé contentmakers

Terwijl in Europa de grote voetbalcompetities allemaal zijn opgestart – en in sommige gevallen al weer beëindigd - en ook andere evenementen langzaamaan weer terugkeren, wordt er in de Verenigde Staten vooralsnog op minder grote schaal gesport. De MLB keert op 23 juli terug, maar het meest wordt uitgekeken naar de herstart van de NBA op 30 juli. Net zoals de MLS wordt ook de Amerikaanse basketbalcompetitie gespeeld in Disney World Florida, waar een ‘NBA-bubbel’ is gecreëerd. Deze periode van isolatie lijkt de echte doorbraak te worden van athlete-driven content.

Dani Visser springt met eigen merk in gat op esportsmarkt

Dani Visser is een van de eerste Nederlandse esporters die zichzelf als merk lanceert. De professionele FIFA-speler van Team Gullit en AZ weet met zijn video’s online tienduizenden jongeren te bereiken. De tiener schetst met zijn beslissing een eigen merk op te zetten mogelijk het toekomstbeeld voor het esports- en gaming landschap in Nederland. “Dani heeft de potentie om hét gezicht van esportend Nederland te worden.”

KNLTB stond klaar met digitale middelen om coronavirus het hoofd te bieden

Het tennis- en padelseizoen stond op het punt van beginnen toen het coronavirus uitbrak en de pandemie Nederland voor een groot deel lam legde. Een grote klap voor de KNLTB én de verenigingen. Tennis en padel waren echter ook een van de eerste sporten die door iedereen weer beoefend konden worden toen de maatregelen werden versoepeld. Met de inzet van digitale middelen probeert de tennisbond haar verenigingen te ontzorgen en tegelijkertijd nieuwe tennissers en padellers aan zich te binden.

Coronacrisis dwingt KWBN anders te kijken naar de wandelmarkt

Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) zag vanwege het coronavirus haar twee grootste en meest succesvolle evenementen wegvallen. Een sportief én financieel grote tegenvaller. Aan de andere kant is wandelen sinds de pandemie populairder dan ooit. KWBN bedacht dan ook in korte tijd digitale alternatieven voor zowel de Avond4daagse als de Vierdaagse Nijmegen. Daarmee ontwikkelde zij meteen nieuwe verdienmodellen voor de toekomst.