KNVB start campagne met Snelle voor aanwas nieuwe jeugdleden

De coronapandemie legt het amateurvoetbal al lange tijd zo goed als stil. Het virus heeft ook zijn invloed op de aanwas van nieuwe jeugdleden. Minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal hebben zich aangemeld bij een voetbalvereniging. In een nieuwe campagne met artiest Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen warm te maken te gaan voetballen.

Belangrijk onderdeel van de campagne is de single ‘Limonade’ van Snelle. Het is een ode aan het amateurvoetbal en laat kleine jongens en meisjes zien die dromen over hun helden in Oranje. Dit sloot naadloos aan bij de campagne die KNVB aan het ontwikkelen was gericht op de jongste jeugd.

Er is ook een videoclip opgenomen, waar bondscoaches Frank de Boer en Sarina Wiegman en vier internationals van het Nederlands elftal een rol in spelen. Het is het voor het eerst dat Oranje meewerkt aan een officiële muziekvideo.

Oranjefestival

Samen met Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen te inspireren om voetbal te (her)ontdekken op een Oranjefestival bij een amateurvereniging in de buurt. Hier kunnen zij van april tot en met juni dankzij uiteenlopende spellen en activiteiten voetballen als Oranje. Iedereen is welkom, dus ook kinderen die nog niet lid zijn van een vereniging.

Snelle: “Ook ik droom er nog steeds wel eens van om te voetballen bij Oranje. Nu voetbal ik met vrienden van vroeger en het is eigenlijk gewoon het allerleukste om te doen. En op een Oranjefestival ontdek jij ook hoe leuk het is. Dus kom gezellig langs en wie weet, zie ik jou ooit wel in het shirt van Oranje.”

Donatie aan Jeugdfonds Sport & Cultuur

Omdat het, mede vanwege geldgebrek, nog niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend is te gaan voetballen, doneren Snelle, het Nederlands elftal en de KNVB tevens een bijdrage aan Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dit fonds betaalt de contributie en het materiaal voor kinderen en jongeren uit gezinnen die te weinig geld hebben om te kunnen voetballen.

Headerfoto: KNVB