Eerste International Running Expo brengt hele Europese hardloopbranche bijeen

De inschrijving is geopend voor The International Running Expo (IRX): het nieuwe internationale zakelijke evenement voor de hardloopindustrie en daarmee ook Europa’s enige internationale vakbeurs voor de hardloopbranche. IRX brengt meer dan 300 internationale merken samen en biedt bezoekers een exclusieve blik op de nieuwste innovaties in hardloopkleding en -schoenen, technologie, voeding en blessurepreventie. Het evenement zal plaatsvinden op 4 en 5 november in RAI Amsterdam.

De hardloopbranche beleeft momenteel een explosieve groei die de markt voor merken, retailers en consumenten doet veranderen. IRX brengt daarom een breed scala aan spelers uit de hardloopwereld samen, van retailers, groothandels en distributeurs tot wedstrijdorganisatoren, atleten en influencers. Mike Seaman, CEO van Raccoon Media Group, de organisator van IRX: "We hebben de afgelopen jaren gezien hoe evenementen als katalysator voor groei van een branche dienen. IRX wordt dé Europese hub voor hardloopinnovatie en biedt de industrie een belangrijk platform om samen te werken, te communiceren en die cruciale connecties te leggen die de groei in de hele sector aanjagen."

Nieuwste ontwikkelingen

Met meer dan 300 internationale exposanten onder één dak krijgen bezoekers toegang tot de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van hardloopkleding en -schoenen, technologie, voeding en blessurepreventie. Bezoekers kunnen duizenden producten ontdekken, waaronder van Coros Wearables, Skechers Performance, Oofos, Suunto, Runr, Feetures, CXP, Acid Running en CEP. Het blijft niet alleen bij ontdekken, want bezoekers kunnen nieuwe producten ook uitproberen via merkactivaties of een ochtendloop door Amsterdam.

Dawid Visser, algemeen directeur van Pure Endurance Solutions, zegt: "IRX is een broodnodig platform dat de hele hardloopbranche samenbrengt. Als gespecialiseerd retailer kijk ik ernaar uit om merken uit heel Europa te ontmoeten, nieuwe producten te ontdekken en in contact te komen met vakgenoten die dezelfde passie voor hardlopen delen. De allereerste editie van The International Running Expo is een kans om deel uit te maken van iets nieuws en een onmisbaar evenement om als retailer bij te wonen."

Athlete & Influencer-programma

Op IRX kunnen directeuren, managers of teamleiders die gaan over strategie, budgetten en grote aankopen deelnemen aan het Hosted Buyer-programma (een georganiseerde manier voor bedrijven om in contact te komen met geselecteerde kopers, die geïnteresseerd zijn in hun producten of diensten. Die ontmoetingen zijn van tevoren gepland en worden begeleid door de organisator). Daarnaast zullen er via het Athlete & Influencer-programma - de naam verklapt het al - 2000 atleten en influencers aanwezig zijn die de hardloopsector vernieuwen. Dit biedt merken de gelegenheid om face to face met hen te spreken over het promoten van hun producten. Het Athlete & Influencer-programma voegt een directe consumentenbenadering toe aan IRX.

Europese hardloopsector naar hoger niveau

Arj Thiruchelvam, oprichter en hoofdcoach van Performance Physique, blikt vast vooruit: "Ik ben enthousiast om in november deel uit te maken van The International Running Expo. Ik vind het altijd geweldig om de gezichten achter de merken te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en de nieuwste, wetenschappelijk onderbouwde, productinnovaties en apparatuur te bekijken. Ook verheug ik me erop om op IRX samen met andere sportprofessionals te werken en de Europese hardloopsector naar een hoger niveau te tillen."

Sluit je nu aan bij brancheleiders, merken en innovators op de allereerste International Running Expo op 4 en 5 november in RAI Amsterdam. Profiteer tot en met 31 maart van de extra voordelige vroegboektarieven en verzeker je van een plaats op dit onmisbare evenement voor de hardloopsector. Kijk voor meer informatie op www.internationalrunningexpo.com.