In de week waarin Ajax twee keer slecht nieuws te verwerken kreeg, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
De nieuwste editie van NN Running Day op 12, 13 en 14 februari staat in het teken van Valentijnsdag. Mister Love Robert ten Brink is voor deze speciale editie aangehaakt om deelnemers bemoedigend toe te spreken tijdens hun run en neemt hen virtueel mee naar de meest romantische steden van Europa. Duizenden deelnemers hebben zich al ingeschreven.
NN Running Day, het COVID-proof hardloopevenement, wordt opnieuw gratis door NN en Golazo aangeboden. Ook kunnen deelnemers zich tijdens de run laten verrassen met liefdevolle audioboodschappen van hun partner, familieleden, vrienden, collega's of toch die stille aanbidder. Dit doen zij door hun persoonlijke link te delen (5 km: 4 berichten, 10 km: 5 berichten en 14 km: 7 berichten). Ook al lopen de deelnemers individueel, zo zijn hun naasten toch dichtbij.
Met de innovatieve MyTrace app wordt een nieuwe dimensie toegevoegd aan de run. Naast het startschot, de stem van Robert, de realistische sound effects en muziek, kunnen deelnemers hun eigen starttijd kiezen en worden tijdens het lopen tussentijden en de live wave positie gedeeld. Na de finish kunnen deelnemers een selfie maken met hun virtuele medaille en deze delen via social media. Ook zien zij op het leaderboard hun tijd ten opzichte van de andere deelnemers. Inschrijven is mogelijk via www.nnrunningday.nl.
Allianz is de nieuwe hoofdsponsor van atletiek in België voor een periode van minimaal 4 jaar. Het wereldwijde verzekeringsbedrijf, met een lange traditie in sportsponsoring, heeft besloten om samen te werken met nagenoeg alle geledingen in de Belgische atletiek: de Memorial Van Damme, de nationale en regionale federaties en diverse atleten. De Cheetahs, Rani Rosius, Peter Genyn en Kim Gevaert worden Allianz ambassadeurs. Vorige maand besloot Allianz Nederland om de watersport in alle breedte te omarmen.
Met dit brede partnership op alle niveaus van de atletiek, wil Allianz bijdragen aan de verdere ontwikkeling van atletiek in België. Kathleen Van den Eynde, CEO Allianz België: “Ik ben ontzettend trots dat wij ons voor de komende 4 jaar nauw hebben verbonden met atletiek in België. Het is een veelbeoefende, inclusieve sport en de link naar een gezonde levensstijl is evident. Dat wij zo een duwtje in de rug kunnen geven van de toppers en liefhebbers is prachtig en natuurlijk zien wij ook voor onze medewerkers, makelaars en klanten veel mogelijkheden om met deze brede samenwerking aan de slag te gaan.”
De Super League keert dit jaar terug in Zwemcentrum Rotterdam met het triathlonformat SLT Arena Games Powered by Zwift. Op zondag 18 april nemen ‘s werelds beste triatleten het tegen elkaar op in een mix van real life en virtueel racen. De atleten zwemmen in het olympisch zwembad, fietsen op hometrainers en lopen op loopbanden langs de kant.
Het nieuwe format maakte vorig jaar een succesvol debuut in het bad van Sportbedrijf Rotterdam. De livestream bracht het evenement naar ruim 600.000 kijkers van over de hele wereld. Ook dit jaar is het evenement gratis digitaal te volgen en vindt er geen ticketverkoop plaats.
Bondsdirecteur Rembert Groenman van de NTB is blij met de terugkeer van het evenement: “Rotterdam en de Super League zorgen opnieuw voor een lichtpuntje in een tijd waarin onze sport het lastig heeft. Ik ben blij dat er ook een mogelijkheid voor clubteams zal zijn om in de aanloop naar het evenement online mee te strijden en te delen in de sportvreugde waar we met zijn allen zo hard naar op zoek zijn.”
Lees via de button hieronder ons interview met Rotterdam Topsport-directeur over onder meer de succesvolle Super League Triathlon van vorig jaar.
De Invictus Games Den Haag 2020, gepresenteerd door Jaguar Land Rover, zijn opnieuw uitgesteld. Het evenement dat plaats zou vinden van 29 mei tot 5 juni 2021 wordt verplaatst naar het voorjaar van 2022. Dit is door de Invictus Games Foundation en het Nederlandse organisatiecomité besloten, in goed overleg met de teams, partners en belanghebbenden. Belangrijkste reden is dat de doelstelling van de Games, het bespoedigen van het beoogde herstelproces van alle deelnemers, met de huidige Corona-maatregelen en de bijbehorende onzekerheid nu niet te realiseren is.
Wouter Bakker, aanvoerder van het Nederlandse Invictus Games-team: “Gezien de huidige Corona-situatie komt het nieuws niet als een verrassing. Een digitale variant of het organiseren van het evenement zonder publiek zou voor mij niet aanvoelen als Invictus Games en doet geen recht aan de geest van dit unieke evenement. Evenals mijn teamgenoten, denk ik dat het verplaatsen van het evenement naar het voorjaar van 2022 de beste beslissing is. Dit maakt een einde aan de onzekerheid waar alle deelnemers in zitten en kunnen we ons goed voorbereiden en focussen op volgend jaar.”
Headerfoto: Shutterstock.com