Het concept King of the Court is in een paar jaar tijd uitgegroeid tot een succes. Zelfs in tijden van corona lukte het de organisatoren dankzij een coronaproof stadion met skyboxen voor de bezoekers hun evenementen succesvol te organiseren. Met behulp van experience partner CM.com wordt er tijdens King of the Court optimaal gebruik gemaakt van technologie om toeschouwers de ultieme beleving te bieden.
King of the Court zou je kunnen bestempelen als beachvolleybal 2.0. Het wordt gespeeld door vijf teams tegelijkertijd, de wedstrijden spelen zich af in een hoog tempo en er vindt een soort afvalrace plaats tussen de teams. Het beachvolleybaltoernooi nieuwe stijl wist in korte tijd de harten van veel sportliefhebbers te veroveren. Vanwege het coronavirus moest er echter iets nieuws bedacht worden om ook tijdens de pandemie het evenement te kunnen blijven organiseren. Zie daar de creatie van een coronaproof stadion, met enkel skyboxen waar maximaal tien personen in kunnen.
Om de bezoekers van de events in 2021 een nog betere ervaring te bieden ging organisator Sportworx een samenwerking aan met CM.com. Het bedrijf hielp onder meer bij de ticketing en de communicatie met de bezoekers. “Het systeem van CM.com werkt heel prettig. Uit onze ticketverkoop hebben we veel data verzameld, die automatisch op een centrale plek samenkomt. We kunnen verschillende bezoekersdata verzamelen en segmenteren en deze informatie samenbrengen met offline klantdata. De data hebben we onder meer ingezet om voor, tijdens en ná het evenement met de bezoekers te communiceren. Daarbij ging het niet alleen om praktische informatie als parkeergelegenheid en de maatregelen aangaande corona, maar ook content om de bezoekers te enthousiasmeren”, zegt Margriet Verweij, accountdirector bij Sportworx.
De bezoekers van King of the Court kregen zo in aanloop naar het evenement video’s toegestuurd waarin bijvoorbeeld een paar van de aanwezige beachvolleyballers mensen uitnodigden voor de wedstrijden en aangaven hoeveel zin ze erin hadden. “Daarnaast konden we via hetzelfde platform van CM.com ook nieuwsbrieven versturen en per mail mini-enquêtes aan de bezoekers voorleggen om naar hun ervaringen te vragen. Mede vanwege de coronasituatie was het belangrijk heel flexibel te zijn in onze communicatie en dat kon goed met het platform”, aldus Verweij.
Een van de zaken die King of the Court zo bijzonder maakt, is dat alle bezoekers een eigen skybox hebben. Elke verdieping kent verschillende skyboxen, voor zakelijke bezoekers, VIPS of reguliere toeschouwers. In de boxen kan anderhalve meter afstand losgelaten worden vanwege het gebruik van het coronatoegangsbewijs. Drankjes en merchandise worden aan de deur bezorgd. De bestellingen kunnen worden geplaatst via een QR-code, die uniek is voor elke box. Bezoekers hoeven dus niets van de wedstrijden te missen.
“Doordat je in een skybox verblijft en de drankjes en het eten worden gebracht ervaar je als bezoeker ook het gevoel van een VIP. Daarnaast is de cateringomzet bij deze manier van werken veel hoger dan wanneer je met bars werkt waar toeschouwers zelf moeten bestellen. Ook konden we met bepaalde activaties werken bij bestellingen. Zo kun je mensen stimuleren om op een bepaald moment een bestelling te doen zodat ze kans maken op bijvoorbeeld een shirt met een handtekening of gratis consumpties”, legt Sophie van Gestel, projectmanager King of the Court, uit.
'Technologische oplossingen helpen organisatoren om hun bezoekers op een prettige manier naar events toe te laten leven, hen te informeren en te enthousiasmeren'
Verweij denkt dat mobiele oplossingen in de toekomst alleen maar een grotere rol gaan spelen bij evenementen, en dus ook bij King of the Court. “Technologie is onmisbaar voor eventorganisatoren. Het zal alleen maar nog meer op maat gemaakt worden voor bezoekers. Iedereen heeft een eigen reden om naar events te gaan. Technologische oplossingen helpen organisatoren om hun bezoekers op een prettige manier naar events toe te laten leven, hen te informeren en te enthousiasmeren. In de toekomst kun je bij wedstrijden via één platform ook live communiceren met het publiek, door bijvoorbeeld uitslagen te laten zien en feitjes over de spelers die actief zijn te delen. Er zijn zoveel mogelijkheden om je publiek onderdeel te laten zijn van een community.”
Zowel Van Gestel als Verweij kijkt tevreden terug op de afgelopen edities van King of the Court. Van Gestel: “King of the Court daaruit om het beleven van een evenement. Sport en entertainment komen bij ons samen. Dankzij CM.com hebben we die ervaring van bezoekers nog een stukje beter gemaakt.”
Benieuwd wat CM.com voor jou kan betekenen? Ontdek de mogelijkheden.
Foto's: SetVexy