Nationale-Nederlanden en Golazo presenteren op 11 oktober een nieuw landelijk hardloopevenement: NN Running Day. Voor het innovatieve individuele loopavontuur is een app ontwikkeld, die de deelnemers op de dag zelf in staat stelt een zelf gekozen evenement op virtuele wijze zo natuurgetrouw mogelijk te beleven. De lopers kunnen van tevoren via de digitale Nationale-Nederlanden Hardloopplanner hun eigen, ideale route uitstippelen en zo starten en finishen bij hun voordeur.
Deelnemers kunnen kiezen uit diverse afstanden van de evenementen NN Marathon Rotterdam, Marathon Eindhoven powered by ASML, Singelloop Utrecht, Almere City Run, Maastrichts Mooiste en Menzis 4 Mijl van Groningen. Inschrijven kan via www.nnrunningday.nl.
De 115.000 lopers die al stonden ingeschreven voor de genoemde evenementen ontvangen automatisch een uitnodiging voor NN Running Day. Hun originele startbewijs blijft geldig voor volgend jaar.
“De belevingsapp die wij hebben laten ontwikkelen biedt mogelijkheden die tot nu toe ongekend waren. Daar zijn wij trots op,” zegt organisator Mario Kadiks van Golazo. “Bijzondere tijden vragen om bijzondere oplossingen,” vult Remco Barbier, Head of Branding van NN Group, aan. Organisator Golazo en hoofdsponsor Nationale-Nederlanden willen met NN Running Day zo veel mogelijk mensen - op afstand en individueel - op een veilige manier in beweging brengen.
Via de MyTrace-app wordt de beleving zo levensecht mogelijk nagebootst. Zo klinkt bijvoorbeeld bij onderdelen van de NN Marathon Rotterdam vooraf het alom bekende en bij dit evenement niet meer weg te denken ‘You’ll never walk alone’ van Lee Towers. Onderweg horen de deelnemers aanmoedigingen van een enthousiast publiek, worden ze op de hoogte gehouden van hun tussentijden, gemiddelde snelheid en klasseringen en horen ze waar ze zich op het originele parcours zouden bevinden.
Alle informatie, inclusief de eindtijd, kunnen ze na afloop zien op een persoonlijke tijdlijn.
Veel hardloopevenementen zijn dit jaar vanwege de coronacrisis geannuleerd. Kadiks: “Dat was onvermijdelijk, want gezondheid en veiligheid staan altijd voorop. NN Running Day geeft lopers nu de kans om hun trainingskilometers alsnog op een bijzondere manier te verzilveren. Als de deelnemers niet naar het evenement kunnen komen, dan brengen wij de beleving van het evenement naar de deelnemers. Wij geloven dat dagelijks bewegen essentieel is en een belangrijke bijdrage levert aan het realiseren van een gezondere wereld.’’
Remco Barbier van NN Group vult aan: “De afgelopen maanden hebben meer Nederlanders dan ooit hun hardloopschoenen aangetrokken. Tienduizenden van hen staan te springen om deel te nemen aan een loopevenement. Nationale-Nederlanden is supporter van alle hardlopers en met NN Running Day willen wij op 11 oktober iedereen op een vernieuwende manier een unieke ervaring bieden én een sportief doel.”
Headerfoto: Shutterstock.com