Feyenoord en kledingsponsor Castore geven supporters de kans om het nieuwe Feyenoordshirt te ontwerpen. In een bijzondere campagne, die vandaag is gelanceerd, kunnen alle fans meedenken over het zogeheten Twaalfde Shirt. Dit zal volgend seizoen als vierde tenue gedragen gaan worden.
Dit shirt is extra speciaal, omdat het de twaalfde creatie is van Castore voor Feyenoord en het voor het eerst is dat een shirt volledig door Het Legioen - de twaalfde man - wordt bedacht. De inbreng van supporters kan bestaan uit een design, een verhaal, een kleur, een patroon, een stof of al het andere dat volgens hen van waarde of betekenis kan zijn voor het shirt. Inzendingen kunnen worden gedeeld op een speciale pagina op de Feyenoordwebsite of fysiek worden ingeleverd bij diverse Feyenoord Fanshops en MediaMarkt-locaties in Rotterdam en omgeving. Fans kunnen hun inzending indienen tot en met zondag 30 maart 2025.
Een jury selecteert vervolgens twaalf ontwerpen, waarna het designteam van Feyenoord en Castore deze uitwerken tot definitieve shirts. Uiteindelijk bepalen de fans welk ontwerp wordt gekozen als Twaalfde Shirt. "Het shirt waarop het vaakst wordt gestemd, is het shirt dat op ‘12-12’ in de winkels zal liggen als vierde tenue", vertelt Ruud van der Knaap, Commercieel Directeur van Feyenoord. "En die datum, 12 december, is uiteraard weer een verwijzing naar onze twaalfde man. Zie het als een ode aan al die supporters die ons dit seizoen zo positief en onvoorwaardelijk steunen. Niet alleen in Nederland, maar ook bij onze Europese avonturen waren ze er massaal bij. Met deze actie zetten we onze aanhang in het zonnetje."