Ajax brengt opnieuw een speciale FIFA 19 Ajax-Edition uit. Uniek dit jaar is dat supporters bij de aankoop van deze editie kans maken op 1 van de 14 Johan Cruijff Prime ICONS. Zo blijven de Amsterdammers innoveren op het gebied van esports en biedt de club een unieke asset voor de Ajax-fan.
De FIFA 19 Ajax-Edition is te koop via de webshop van Ajax en bij de aankoop zit ook een Ajax-steelbook en de pre-order bonus. De game is vanaf 25 september beschikbaar als Champions Edition en vanaf 28 september als Standard Edition. Er is slechts een beperkt aantal speciale edities beschikbaar.
Dani Hagebeuk, eSporter van Ajax, is erg enthousiast: “Ik kan niet wachten tot het nieuwe spel uitkomt. Zodra ik de game in handen heb, ga ik samen met de rest van het team trainen en me voorbereiden op het nieuwe FIFA-seizoen. Dit jaar wordt Ajax-legende Johan Cruijff aan de game toegevoegd. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe versie, naar de kwaliteiten van Cruijff en wat de fans van de Ajax-Edition vinden.”
Vorig jaar bracht Ajax in samenwerking met EA Sports al een speciale Ajax-editie van FIFA 18 uit. Deze editie was binnen enkele dagen uitverkocht en toonde al aan welke mogelijkheden voetbalclubs hebben rondom de lancering van de nieuwe FIFA-game. Overigens brengen ook Feyenoord en PSV dit jaar een speciale editie van FIFA 19 op de markt.
It's that time of the year again! ���� The Ajax Limited Edition #FIFA19!
— Ajax eSports (@AFCAjax_eSports) 15 augustus 2018
�� Pre-order now ➡ https://t.co/46PVSZYQVF pic.twitter.com/mOt9jJUbll
Legacy Cruijff
Ajax gaat dit jaar nog een stap verder. Onlangs werd dus al bekend dat Johan Cruijff als icoon zou worden toegevoegd aan FIFA 19. Samen met EA Sports werd de propositie ontwikkeld waarbij Ajax-fans kans maken op 1 van de 14 Johan Cruijff Prime ICONS. Op deze manier komen de jonge fans in aanraking met de Ajax-legende en blijft de legacy van de eeuwige nummer 14 van de Amsterdammers ook gewaarborgd in de jongste doelgroep.
Met deze campagne zet Ajax weer een volgende stap in esports. Met de limited edition voegt het beleving toe aan de ervaring van de fans en door zelf als retailer op te treden, genereert Ajax bovendien extra inkomsten. Zo snijdt het mes bij deze propositie aan meerdere kanten.