Samsung heeft zich officieel verbonden aan Team Gullit. Samsung wordt de eerste shirtsponsor van Ruud Gullit’s FIFA-academie en zet hiermee bewust de stap richting esports. Het nieuwe shirt van Team Gullit is vanaf 21 oktober officieel beschikbaar in FIFA 22.
Het in-game partnership
tussen Team Gullit en Samsung is een primeur. Niet eerder prijkte er een
sponsor op het shirt van de FIFA-academie. Het shirt van Team Gullit verscheen
een jaar geleden ook al in FIFA 21, met dank aan de resultaten van de esporters
in de FIFA Global Series. Dit jaar zal het tenue van Team Gullit weer
verkrijgbaar zijn in FIFA Ultimate Team, de populairste game mode in FIFA.
Naast de tenues van bestaande voetbalclubs, kunnen FIFA22-spelers dus ook kiezen voor het Team Gullit tenue. Vanaf 21 oktober wordt het Team Gullit shirt, samen met één ander populair tenue, toegevoegd aan de keuzemogelijkheden van gamers.
Samsung wil zich op deze manier op een nog sterkere manier verbinden aan de leefwereld van jongeren en hierbinnen relevantie bieden. Met dit partnership haakt Samsung aan op de populariteit van Team Gullit en zal het merk het komende seizoen zichtbaar zijn tijdens talloze FIFA22 wedstrijden. Additioneel aan het in-game partnership zullen Team Gullit en Samsung het partnership activeren via streams, events, video’s en winacties. Daarnaast zijn Team Gullit-spelers Dani Visser en Levi de Weerd als gaming ambassadeurs verbonden aan Samsung.
“Als het om innovatie en marketing gaat, brengt Samsung de bal maar al te graag aan het rollen”, zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. “Ook nu weer. Als eerste shirtsponsor van Team Gullit dragen we via de FIFA-academie en talloze activaties bij aan een nieuwe generatie FIFA-spelers. We kijken er naar uit!”
Ook Corné Dubelaar, oprichter van Team Gullit, is blij met de nieuwe samenwerking: "Ik ben enorm trots op dat wij samen gaan werken met Samsung. Dit laat goed de groei zien van Team Gullit. Wij hebben inmiddels het aanzien en bereik van een internationale topploeg. Gaaf om te zien ook dat Samsung als een van de eerste partijen met in-game shirtsponsoring in het esports-domein stapt."
The Invaders, het gaming label van creative agency 2Basics, bracht de samenwerking tot stand. Kevin Loos over de totstandkoming: "Het startpunt van dit partnership is de in-game integratie van Samsung in de FIFA22 game. Via de samenwerking met Team Gullit creëren we een ingang voor Samsung tijdens het ‘game moment’ van jongeren. Via deze samenwerking kan Samsung via het touchpoint gaming een duurzame relatie opbouwen met deze groep."