Adidas is een samenwerking aangegaan met Snapchat om op een unieke manier een nieuw product te lanceren. Het sportmerk heeft een 8-bit game gemaakt in Snapchat, waarin je de nieuwste honkbalschoenen kunt kopen. Het is voor adidas de eerste keer dat het een retail product lanceert in een videogame, en voor Snapchat de eerste keer dat het een product verkoopt binnen een game in de eigen app.
Ter ere van de start van de play-offs in de MLB heeft adidas zijn nieuwe collectie honkbalschoenen gelanceerd. De collectie is geïnspireerd op 8-bit, waar de eerste games in de jaren 80 en 90 op waren gebaseerd.
De game van adidas heet Baseball's Next Level en is een ouderwetse game die je laat spelen met enkele van adidas’ MLB-atleten, zoals Aaron Judge (Yankees) en Alex Bregman (Astros). De honkballers hebben allen hun eigen schoenen in de adidas 8-bit collectie, die direct in de game te koop zijn.
Snapchat richt zich de laatste jaren meer op e-commerce en met de opkomst van gaming en esports is het logisch dat het platform hier ook haar aandacht op vestigt. Snapchat lanceerde zelfs een een Snap Games platform – waar Baseball’s Next Level overigens geen onderdeel van uitmaakt – om zich meer te profileren als sociaal gamingplatform.
Door middel van eenvoudige en grappige games hoopt Snapchat haar gebruikers langer op het platform te houden en op een leuke manier de verbinding met gebruikers te zoeken.
Aan de andere kant biedt Snapchat voor adidas een ideale gelegenheid om een jonge doelgroep te bereiken om met het merk in aanraking te komen. Het sportmerk tekende bovendien onlangs een contract met professioneel gamer Ninja, wat de intenties van adidas op dit gebied duidelijk maakt.
Adidas en Snapchat werkten vorig jaar al samen door gebruikers via Augmented Reality de nieuwe Ultraboost 19 te tonen.
Headerfoto: adidas