De start van het nieuwe voetbalseizoen wordt door vrijwel iedere voetbalclub aangegrepen om nieuwe shirts te presenteren. De shirtpresentatie is uitgegroeid tot een manier om je als club te onderscheiden én het biedt een mooie mogelijkheid om via storytelling invulling te geven aan clubcultuur. Racing Genk pakt dit jaar uit en heeft een primeur; het is verantwoordelijk voor de eerste Augmented Reality Shirt Launch.
Waar Racing Genk in het verleden het nieuwe shirt onthulde met een fotoshoot of een campagnefilmpje, gaat de club ditmaal een stap verder: dankzij Augmented Reality brengt het de nieuwe uitrustingen tot bij de supporters thuis. Bij iedereen, op hetzelfde moment en in 360 graden. Daarmee heeft de Belgische club een Europese primeur.
Met behulp van de app ‘Reload KRC Genk’ komt de nieuwe Genkse aanwinst Theo Bongonda tevoorschijn op je smartphone. In levensechte verhouding kan je de nieuwe uitrusting bewonderen, waar je ook maar bent.
"Bij de ontwikkeling van de app hebben we ervoor gezorgd dat je Theo van zeer dichtbij kan benaderen. Je kan rond hem heen wandelen én zelfs met hem op de foto gaan. Als je nogmaals op het scherm tikt, kan je de uitrusting veranderen van de thuis-uitrusting (blauw) naar de uit-variant (wit) of de derde optie (zwart).”, legt Wim Vanden Driessche, Managing Partner Inspire Sports uit.
Davy Vanhaen, Strategic Partnership Manager, vult aan: “De onthulling van de nieuwe uitrusting is steeds één van de meest geanticipeerde momenten van het seizoen. Als huidig kampioen wilden we de kans benutten om hier opnieuw de leiding te nemen én in een klap een unieke ervaring aan te bieden aan onze supporters. Hoe konden we de shirtlancering zo dicht mogelijk bij onze supporters krijgen? We vonden een sterke partner in Inspire Sports. Met gedeelde ambitie en ontdekkingsdrang vonden we de innovatieve oplossing: met behulp van Augmented Reality in de app ‘Reload KRC Genk’."
Headerfoto: KRC Genk