In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.
Marcel Beerthuizen start per 1 september in de functie van directeur Ziggo Sport. Met zijn bureau bigplans adviseerde hij merken in de wereld van partnership marketing, zoals ING en Holland Casino. Daarvoor heeft hij onder andere het bureau TBWA\Brand Experience Company opgericht en geleid.
Marcel Beerthuizen: “In deze rol, op het snijvlak van sport, media en marketing, kan ik al mijn kennis en ervaring inzetten die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. Het maakt me trots dat ik Will Moerer mag opvolgen en samen met het team van Ziggo Sport ga werken aan de toekomst.”
Beerthuizen is de opvolger van Will Moerer, die in 2015 startte als directeur van Ziggo Sport. Will Moerer: “Na bijna zes geweldige jaren bij Ziggo Sport, waarin de zender als best bekeken sportzender een plek heeft verworven in de harten van Nederlandse sportliefhebbers, is het nu tijd voor een nieuwe fase waarin de zender verder kan groeien. Marcel is met zijn ervaring en netwerk in zowel de Nederlandse sport als het Nederlandse bedrijfsleven de juiste persoon om deze groei te begeleiden. Ik wens hem daarbij alle succes.”
Coca-Cola is de komende drie seizoenen Official Partner van Ajax. In het partnership draait het om het samenbrengen van fans en hen unieke ervaringen te gaan bieden.
Coca Cola zal verschillende merken uit haar productportfolio van dranken presenteren met mooie activaties voor Coca-Cola Zero Sugar, het natuurlijke mineraalwater Chaudfontaine, Aquarius en Fuze Tea.
Jaap Wassink, Country Director Coca-Cola European Partners: "Ajax heeft een wereldwijde uitstraling, grote ambities en een achterban die het beste verwacht; dat geldt ook voor ons. Voor fans gaan we bijzondere ervaringen ontwikkelen. Daarnaast zullen we meer dan ooit zichtbaar zijn en verkrijgbaar blijven in de Johan Cruijff ArenA waar Coca-Cola al sinds 1996 als founder bij betrokken is."
Ajax sloot afgelopen week ook partnerships af met STAAN Finance & Consultancy (Official Supplier van Ajax en Official Finance & BI Recruitment Partner) en Businessdrukker (Official Supplier).
Team Jumbo-Visma lanceert in samenwerking met de KNWU het nieuwe wedstrijdconcept Ready2Race. Ready2Race is een nieuw wielerplatform waarbij het voor iedereen die geïnteresseerd is in wielrennen mogelijk is om deel te nemen aan wedstrijden op zijn of haar niveau.
Om ook in de toekomst te kunnen rekenen op Nederlands wielersucces, is Team Jumbo-Visma al bezig om meer aanwas voor de wielersport te creëren dankzij de activiteiten en initiatieven die vallen onder hun Academy. Met Ready2Race wordt er initiatief toegevoegd aan de paraplu van die Academy.
Ready2Race biedt laagdrempelige wedstrijden aan voor zowel jong als oud. Iedereen kan deelnemen op zijn of haar niveau door middel van verschillende klassen binnen de leeftijdscategorieën. Zo is het voor iedereen mogelijk om op een leuke manier kennis te maken met de wedstrijdsport. Hiermee probeert Team Jumbo-Visma de vijver met wedstrijdsporters binnen het wielrennen te vergroten.
Het Internationaal Olympisch Comité heeft Brisbane 2032 gekozen als de gaststad voor de 35e Olympische en Paralympische Zomerspelen. De Australische stad was de enige kandidaat en had eerder dit jaar al de voorkeur gekregen van het IOC. Brisbane kreeg 72 van de 77 geldige stemmen. Brisbane wordt de derde Australische stad die de Spelen mag organiseren, na Melbourne (1956) en Sydney (2000).
Volgens het organisatiecomité is Brisbane al goed voorbereid op de Zomerspelen over ruim tien jaar. 84% van de stadions en sporthallen is al gereed. De verwachte kosten worden op dit moment geraamd op 3,7 miljard dollar, maar het is aannemelijk dat dit cijfer nog stijgt. Toen Japan het bid in 2013 won, werden de kosten op 7,5 miljard geschat. Inmiddels is dit volgens schattingen opgelopen tot 20 miljard dollar.
Headerfoto: Ziggo Sport